جهان اسلام

حضور نخست وزیر عراق در موصل

نخست‌وزیر عراق، هم زمان با ورود به موصل، آزادی این شهر از دست عناصر داعش را  تبریک گفت.

 

نخست‌وزیر عراق، هم زمان با ورود به موصل، آزادی این شهر از دست عناصر داعش را  تبریک گفت.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، هنگام ورود به ساختمان استانداری و دیدار با «نوفل السلطانی» استاندار نینوا، گفت:  ما از اینکه می‌بینیم زندگی طبیعی به شهر موصل برگشته است، خوشحالیم و همه این‌ها نتیجه جان فشانی قهرمانانی است که مردم دنیا را با شجاعت خود شگفت زده کردند.

وی ضمن تبریک آزادی موصل  به شهروندان و نیروهای عراقی، افزود: ما برای از سرگیری خدمات و بازسازی زیرساخت‌های شهر موصل و پس از آن در کل استان نینوا، اهمیت زیادی قائل هستیم.

العبادی که فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را نیز به عهده دارد، برای اطلاع از گزارش عملیات آزاد سازی موصل، در مقر فرماندهی عملیات، با فرماندهان امنیتی نیز جلسه ای تشکیل داد.

عملیات آزادسازی موصل ـ پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق ـ از 26 مهر سال 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد، آغاز شد، و نیروهای عراقی بعد از حدود 100 روز از آغاز این عملیات، شرق موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

این نیروها عملیات آزادسازی بخش غربی موصل را از یکم اسفند 1395 شروع کردند و این عملیات روز گذشته با آزادسازی آخرین محله‌های تحت اشغال سنی های تندروی داعش در موصل قدیم، پایان یافت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا