جهان اسلام

مرکز حقوق بشر بحرین: آل خلیفه به سرکوبها پایان دهد

مرکز حقوق بشر بحرین ضمن انتقاد از جنایات ضد بشری آل خلیفه، از حکومت این کشور خواست به سرکوب شهروندان و نقض آزادی بیان در این کشور پایان دهد.

 

مرکز حقوق بشر بحرین ضمن انتقاد از جنایات ضد بشری آل خلیفه، از حکومت این کشور خواست به سرکوب شهروندان و نقض آزادی بیان در این کشور پایان دهد.

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به تشدید سرکوب های اخیر رژیم آل خلیفه علیه معترضان، افزود: آزادی بیان حق طبیعی تمام اقشار جامعه بوده و بر اساس آن هر شهروند باید از این حق خود دفاع کند. 

این مرکز حقوق بشری، همچنین در ادامه با بیان اینکه انتقاد جزء حقوق اساسی شهروندان بحرین است، تصریح کرد: رژیم آل خلیفه باید به نظام سرکوبگرانه خود که تنها تخریب و تضعیف ملت آزادی خواه این کشور است، پایان دهد. 

به گفته فعالان بحرینی، اخیرا موجی از بازداشت های سیستماتیک در این کشور در حال وقوع است.

به گفته آنها، این بازداشت ها که به بهانه های مختلف ساختگی، توسط نیروهای امنیتی برنامه ریزی و اجرا می شود، بیشتر روحانیون و فعالان حقوق بشری شناخته شده این کشور را هدف قرار داده است. 

همچنین این بازداشت ها، زنان شیعه بحرین را میز هدف قرار داده که مجی از اعتراض های گسترده مدنی و نیز اعتصاب غذای زندانیان این کشور را به همراه داشته است.

اقدامات سکوبگرانه رژیم  آل خلیفه علیه شیعیان بحرین، در حالی است که حاکمان این کشور بر رویکردهای پلیسی، امنیتی و تشدید اختناق سیاسی و اجتماعی اصرار داشته و با اقدامات ضد بشری، فضای ترس و ناامنی را در این کشور افزایش داده اند

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا