جهان اسلام

آغاز موجی گسترده‌ از بازداشت‌ها در منطقه شیعه‌نشین العوامیه

نیروهای عربستان سعودی موجی از بازداشت‌ها را در ا«لعوامیه» آغاز کردند.

 

نیروهای عربستان سعودی موجی از بازداشت‌ها را در ا«لعوامیه» آغاز کردند.

با ادامه حمله نظامی نیروهای آل سعود به منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف، از 10 ماه مه گذشته ـ۲۰ اردیبهشت ـ تاکنون که ویرانی‌ها و تلفات جانی و مالی زیادی در این منطقه به جای گذاشته است؛ نیروهای نظامی آل سعود نیز موج گسترده‌ای از بازداشت‌ها را در استان «القطیف» آغاز کردند. در تازه ترین این بازداشت ها، نیروهای آل سعود، یک جوان 17 ساله به نام «حیدر علی صلیلی» را که به کم‌خونی «داسی شکل» مبتلا است، روی تخت بیمارستان مرکزیِ استان قطیف بازداشت کردند.

این نیروها در چارچوب همین اقدامات «مهید الصویمل» برادر شهید «محمد الصویمل»، را نیز حین مراجعه به بیمارستان مرکزی قطیف، به همراه یکی از اعضای خانواده اش، بدون هیچ توضیح روشنی در شهرک «جش» بازداشت کردند.

در همین خصوص در روز ۲۷ ماه مه «حسین حبیب السعید» فعال کمیته‌های حفاظت محلی و از ساکنان منطقه «العوامیه» در گمرک «البطحاء» و در 30 ژوئن، حدود 10 نفر از جوانان استان «القطیف» در مدینه منوره و حسین زیارت «حرم رسول اکرم صلی الله علیه و آله» بدون هیچ توضیحی بازداشت شده اند.

فعالان مدنی العوامیه، ضمن تایید این بازداشت ها و چندین بازداشت دیگر اعلام کرده اند: عناصر امنیتی وابسته به رژیم آل سعود زخمی‌شدگانی را که در پی تیراندازی‌های بی‌هدف نیروهای نظامی در منطقه العوامیه مجروح شده‌اند، حین مراجعه به بیمارستان بازداشت می‌کنند.

این در حالی است که حملات نیروهای نظامی به این شهر شیعه نشین محاصره شده همچنان ادامه دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا