جهان اسلام

بیانیه سازمان جهانی دفاع از اماکن مقدس در سالروز تخریب حرم ائمه بقیع

«سازمان جهانی دفاع از اماکن مقدس» در ایام تخریب حرم مطهر «ائمه بقیع علیهم السلام» بیانیه ای صادر کرد.

 

«سازمان جهانی دفاع از اماکن مقدس» در ایام تخریب حرم مطهر «ائمه بقیع علیهم السلام» بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده آمده است:

ما این روز را فراموش نخواهیم کرد و هر سال در چنین ایامی، به تمام آزادگان جهان اعلام می کنیم که از زمانی که سعودی ها بر شبه جزیره عربستان حاکم شدند، کمر همت بستند تا تمامی آثار اسلامی در شهر مدینه منوره و مکه مکرمه واماکن دیگر را منهدم و تخریب کنند.

این بیانیه در ادامه افزود: رژیم وهابی مسلک عربستان سعودی در اقدامی شنیع، قبرستان بقیع که اولین قبرستان صدر اسلام می باشد و در آن مرقد چهار «امام معصوم علیهم السلام» قرار دارد را با خونسردی تمام  تخریب و با خاک یکسان کردند.

در ادامه این بیانیه آمده: ما امروزه صدای فریاد مظلوم خود را از کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن، بحرین و چندین کشور دیگر به گوش جهانیان می رسانیم و از تمام سازمان های حقوق بشری، فعالان سیاسی و موسسات اجتماعی، درخواست می کنیم تا در مقابل این رژیم جنایتکارف صف آرایی نموده و مانع از فعالیت های شرورانه آنها شوند.

«سازمان جهانی دفاع از اماکن مقدس» در بیانیه خود افزود: ما هر سال فریادمان را در امر توقف تخریب و اعاده بازسازی آثار اسلامی، خصوصا قبرستان بقیع تجدید می کنیم ولی متاسفانه نه گوشی شنوا ست و نه قلبی بیدار و دلیل آن وجود سیاست های منحرف و مصلحت اندیشان سیاسی است که هیچ اعتنایی به آثار اسلامی وتاریخی  نداشته و برای اراده ملت های خود نیز ارزش قائل نمی شوند.

این سازمان در پایان بیانیه خود از جامعه جهانی خواسته تا به مطالبات شیعیان گوش فراداده و از شیعیان نیز خواسته است در بازسازی اماکن مقدس، خصوصا قبرستان بقیع، تمام تلاش خود را به کار ببندند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا