جهان اسلام

پایان تحصن شیعیان پاراچنار با وعده های فرمانده ارتش پاکستان

مردم شهر شیعه نشین پاراچنار پس از شنیدن وعهده های فرمانده ارتش پاکستان، به تحصن یک هفته ای خود پایان دادند.

 

 

مردم شهر شیعه نشین پاراچنار پس از شنیدن وعهده های فرمانده ارتش پاکستان، به تحصن یک هفته ای خود پایان دادند.

ژنرال «قمر جاوید باجو» فرمانده ارتش پاکستان، در سفر خود به پاراچنار، طی نشستی با بزرگان و ریش سفیدان این منطقه، به آنان و مردم این شهر قول مساعد داد که به مسائل و مشکلات آنها از جمله مشکلات امنیتی مردم این منطقه رسیدگی کند. 

فرمانده ارتش پاکستان در جمع بزرگان و ریش سفیدان پاراچنار گفت: شما مردم، عامل قدرت و اقتدار پاکستان هستید. هم مردم پاکستان و حتی اتباع غیرمسلمان این کشور از حقوق برابر در این کشور برخوردارند و هیچ تبعیضی میان آن ها وجود ندارد.

وی افزود: پاراچنار هم بخشی از خاک پاکستان است و وجب به وجب این منطقه مثل تمام این کشور برای ما مهم است.

مردم پاراچنار هم با بیان اینکه به ارتش کشورشان و قول های فرمانده ارتش اعتماد دارند، تاکید کردند که برای حفظ امنیت خاک خود در کنار نیروهای امنیتی این کشور خواهند ایستاد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

به گفته فعالان مدنی، پیش از آنکه مردم پاراچنار پایان تحصن اعتراض آمیز خود را اعلام کنند، همزمان با هشتمین روز تحصن شیعیان در شهر پاراچنار و شهرهای مختلف پاکستان در اعتراض به حملات تروریستی و عدم برخورد جدی دستگاه های ذیربط با عوامل آن، هزاران نفر در اسلام آباد و سایر شهرهای این کشور دست به تجمع های اعتراض آمیز زدند.

از طرفی، دفتر نخست وزیری پاکستان نیز، اعلام کرد که «نواز شریف» برای جلب رضایت خانواده های قربانیان حملات تروریستی پاراچنار، مبلغ یک میلیون روپیه (حدود 10 هزار دلار) به خانواده های شهدا و 500 هزار روپیه (تقریبا 5 هزار دلار) نیز به خانواده های مجروحان این حوادث تروریستی اختصاص داده است.

شایان ذکر است، مردم پاراچنار پیشنهاد مالی نخست وزیر را رد و تاکید کردند که خواسته اصلی آنها، حضور مقامات عالی دولت و ارتش پاکستان در پاراچنار، مشاهده وضعیت امنیتی این شهر و توجه و رسیدگی به آن است.

روز جمعه دوم تیرماه، دستکم دو انفجار تروریستی پی در پی در شهر شیعه نشین پاراچنار در شمال غربی پاکستان، بیش از 100 شهید و  300 مجروح برجای گذاشت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا