جهان اسلام

نزدیکی نابودی داعش در عراق

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق گفت: نابودی گروه تروریستی داعش در عراق نزدیک است.

 

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق گفت: نابودی گروه تروریستی داعش در عراق نزدیک است.

به گزارش اسکای‌‌نیوز «یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از سیطره نیروهای عراقی به بخش بزرگی از شهر موصل، «نابودی» گروه تروریستی داعش در عراق «قریب‌الوقوع است».

کوبیش در بیانیه‌ خود افزود: نیروهای عراقی عناصر داعش را در آخرین پایگاه‌های باقی‌مانده‌شان در این شهر تعقیب می‌کنند.

وی در عین حال نگرانی عمیق خود را نسبت به سرنوشت غیرنظامیانی اعلام کرد که به‌سبب درگیری‌ها تحت محاصره هستند و یا سنیهای تندروی داعش از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

بنا بر اعلام نیروهای عراقی، به‌جز کمتر از یک درصد از منطقه قدیمی موصل، همه مناطق از داعش بازپس گرفته شده ‌اند.

سرهنگ «سلام العبیدی» از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی عراق در این باره گفت: درگیری‌ها با عناصر داعش به کمتر از یک کیلومترمربع از مناطق قدیمی شهر موصل محدود شده و این شهر به‌زودی آزاد خواهد شد.

ارتش عراق، با پشتیبانی نیروهای هوایی کشور و در چارچوب عملیات «قادمون یا نینوا»، از محورهای متعددی به‌سمت منطقه قدیمی موصل در حال پیشروی است.

درگیری‌هایی که میان نیروهای عراقی و سنی های تندروی داعش در حال حاضر در منطقه قدیمی موصل در جریان است، از شدیدترین درگیری‌ها طی 3 سال گذشته در نبرد با داعش محسوب می‌شود.

سنی های تندروی داعش بیش از یک‌صد هزار غیرنظامی در این شهر را به‌عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته‌اند و نیروهای عراقی با جنگ خانه به خانه این غیر نظامیان را از چنگ عناصر داعش نجات می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا