جهان اسلام

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت در واکنش به بحران کشورهای عربی ـ اسلامی

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» از منازعات بوجود آمده در بین کشورهای اسلامی اظهار نگرانی کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» از منازعات بوجود آمده در بین کشورهای اسلامی اظهار نگرانی کرد.

در پی منازعات به وجود آمده در منطقه، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاد» طی بیانیه ای، از به وجود آمدن بحران سیاسی بین کشور قطر و کشورهای عربی ـ اسلامی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه که نسخته ای از آن برای خبر گزاری «شیعه ویوز» ارسال شده، آمده است:

«سازمان جهانی نفی خشونت» ضمن ابراز نگرانی از بحران سیاسی بین کشور قطر و کشورهای عربی ـ اسلامی؛ از تمام طرف های منازعه می خواهد به آرامش پایبند بوده و با پرهیز از دامن زدن به مواضع خصمانه؛ اصل صلح، مسالمت وحدت اسلامی را بر تمام چالش ها و منازعاتِ جاری حاکم کنند.

این بیانیه در ادامه با اشاره به مشترکات فراوان این کشورهای عربی افزود: این کشورها وابسته به اسلام و قومیت واحدِ عرب بوده و هر بحرانی که دامان یکی از آن ها را بگیرد، سایر کشورهای منطقه را گرفتار می کند؛ کشورهایی که از دهه های گذشته تا به امروز در حال تجربه اوضاع سختی هستند و دیگر تحمل نابسامانی های تازه ای را ندارند.

سازمان جهانی «مسلمان آزاد» در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه نباید فراموش شود این است که باید شهروندان و مردم بی دفاع از کش مکش های سیاسی دور نگاه داشته شوند، چراکه محاصره اقتصادی و ممنوعیت سفر؛ ظلم و گناه بزرگی نسبت به شهروندان و نادیده گرفتن پیمان های حقوق بشری بین المللی است.

این سازمان جهانی در پایان بیانیه خود افزود: ما از تمام کشورهای ذی ربط می خواهیم که مصالح و منافع شهروندان را در نظر گرفته و در تصمیماتی که اخیراً گرفته شده است تجدید نظر کنند، تا دامنه بحران گسترده تر نشده و راه کنترل اوضاع جاری و پشت سر گذاشتن را یافته و آرامش به تمام کشورهای اسلامی و عربی بازگردد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا