جهان اسلام

آتش زدن یک حسینیه توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی

نیروهای عربستانی یک حسینیه شیعیان در شرق این کشور را آتش زدند.

 

نیروهای عربستانی یک حسینیه شیعیان در شرق این کشور را آتش زدند.

در بیست و هفتمین روز از محاصره شهرک «العوامیه» در شرق کشور عربستان سعودی نظامیان رژیم حاکم بر این کشور، یک حسینیه شیعیان به نام حسینیه حضرت «زهرا سلام الله علیها» را آتش زدند.

به گفته فعالان، این حسینیه در محله «الدیره» شهرک العوامیه واقع شده که بر اثر بمباران مداوم نیروهای سعودی دچار آتش سوزی شده و قسمت عمده ساختمان آن ویران شده است.

نیروهای امنیتی رژیم عربستان سعودی، بی توجه به حرمت ماه رمضان همچنان به اقدامات غیر انسانی خود در مناطق شیعه نشین این کشور، ادامه می دهند.

با توجه به حرمت ماه مبارک رمضان نیروهای رژیم آل سعود نه تنها از شدت محاصره بر شهرک العوامیه نکاسته اند، بلکه سخت گیری خود درباره رفت و آمد ساکنان و فعالیت‌های روزانه آنها را شدت بخشیده اند.

محله المسوره نیز شاهد تیراندازی سنگین نیروهای امنیتی و نظامیان بود. 

در همین رابطه اعلامیه هایی در بین ساکنان این منطقه مبنی بر لزوم رعایت احتیاط و هوشیاری پخش شد، چرا که نیروهای حکومتی به صورت عمدی، منازل و افراد پیاده را هدف قرار می دهند.

این نیروها، همچنین از موانع بتنی جدیدی برای بستن خیابان‌های فرعی شمال العوامیه استفاده کردند. 

این در حالی است که همه راه‌های ورودی به این شهرک بسته شده و این موضوع باعث محدود شدن رفت و آمد شهروندان این منطقه شده است.

نظامیان عربستان سعودی، تقریبا یک ماه است از ورود آتش نشانان و نیروهای دفاع شهری به شهرک محاصره شده «العوامیه» جلوگیری می‌کنند.

وضعیت «العوامیه» همچنان دور از چشم رسانه‌هاى جهان نگه داشته شده و رژیم سعودی مشغول سرکوب روزانه شیعیان در آن است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا