جهان اسلام

هشدار یونیسف نسبت به خطر مرگ ۱۰۰ هزار کودک در غرب موصل

صندوق کودکان سازمان ملل ـ یونیسف ـ با اعلام اینکه مرگ، جان ۱۰۰ هزار کودک را در غرب موصل تهدید می کند، خواستار محافظت از کودکان شده است.

 

صندوق کودکان سازمان ملل ـ یونیسف ـ با اعلام اینکه مرگ، جان ۱۰۰ هزار کودک را در غرب موصل تهدید می کند، خواستار محافظت از کودکان شده است.

«پیتر هوکینز» نماینده یونیسف در عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این سازمان گزارش هایی نگران کننده درباره اینکه غیرنظامیان و کودکان زیادی در غرب موصل در معرض کشتار قرار دارند، دریافت می کند که برخی از آنها در هنگام تلاش برای فرار از درگیری ها ـ که هر لحظه در حال تشدید است ـ جان خود را از دست داده اند.

 وی با اشاره به اینکه جان کودکان در معرض خطر است و تروریست ها از آنها  به عنوان سپرهای انسانی  استفاده می کنند، افزود: کودکان غرب موصل با خشونت های مفتضحانه ای روبرو هستند و حتی برخی از آنها در بعضی از منطق وادار به مشارکت در درگیری ها و خشونت می شوند.

هوکینز تاکید کرد: نزدیک به ۱۰۰ هزار دختر و پسر تحت شرایط بسیار وخیمی در شهر قدیمی موصل و مناطق دیگر غرب این شهر، ناتوان مانده اند و بین شلیک گلوله سرگردانند.

شایاین ذکر است، سنی های تندروی داعش، اجازه ترک این مناطق را به خانواده ها و غیر نظامیان نمی دهند و در صورت تلاش برای ترک این مناطق، غیر نظامیان را به قتل می رسانند.

این تروریست ها از غیر نظامیان، به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند تا از حملات کوبنده نیروهای عراقی در امان باشند که به گفته منابع میدانی این امر پیشروی نیروهای عراقی را برای حفظ جان غیر نظامیان و حد اقل تلفات، تا اندازه ای کند نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا