جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

مرکز جهانی آدم: حمله ی خونبار به کشور افغانستان محکوم است و کشورهای غربی مسئول آن هستند

مرکز جهانی آدم با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجار بزرگ اخیر کابل، این حادثه تروریستی را محکوم نمود.

 

 

مرکز جهانی آدم با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجار بزرگ اخیر کابل، این حادثه تروریستی را محکوم نمود.

در پی حمله تروریستی اخیر کابل، پایتخت کشور افغانستان که صدها تن در آن جان خود را از دست داده و یا مجروح شدند، مرکز جهانی آدم طی بیانیه ای، آن را اقدام جریاناتی توصیف کرد که نیروهای ظلمت پرست در پسِ آن قرار دارند و کشورهای غربی را مسئول این فاجعه دانست.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده، آمده است: 

حقوق بشر بدترین دوره خود را می گذراند؛ چراکه در برابر محاسبات و منافع و مصالح غربی، به ویژه منافع فعلی کاخ سفید، تنها چیزی که به حساب نمی آید حقوق بشر است. امروزه هر چیزی ارزش و بهایی دارد، جز جان انسان ها، خصوصا در کشورهای اسلامی که از نظر سیاستمداران، بی مقدار و بی بها می باشند.

در ادامه ی این بیانیه آمده است: علتِ اصلی این جنایات، دست های پشت پرده ای است که مغرضانه و عامدانه به دنبال بد جلوه دادن مفاهیم و چهره ی نورانی اسلام هستند و میدان دادن کشورهای بزرگ و قدرتمند به رژیم ها و تشکیلاتی که از دیرباز تا به امروز محلی امن برای گروه های افراطی بوده، این وضعیت را وخیم تر نموده است.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود با اشاره به کشتار روزانه مردم به دست گروه های تروریستی در افغانستان، سوریه، عراق، مصر و در دیگر کشورها، افزود: تعدادی از کشورها مدعی هستند که در حال مبارزه با اعمال خشونت آمیز سنی های تندرو هستند، ولی برای مبارزه با این گروه ها باید به سراغ متولیان و حامیان این گروه ها رفت.

مرکز جهانی آدم در بیانیه ی خود با مسئول خواندن کشورهای بزرگ، آورده است: در مقدمه این کشورها، کشورهای غربی هستند که با قرار گرفتن در منصب شورای امنیت، حمایت و تأمینِ امنیت و صلح بین المللی را بر عهده گرفته اند. ولی آنها با رژیم های دیکتاتوری و حامیان گروه های تروریستی در حال تعامل هستند و با تمام توان از این رژیم ها حمایت می نمایند.

این سازمان که برای دفاع از حقوق و آزادی های بشری فعالیت می نماید، ادامه داد: 

ما از جامعه ی جهانی می خواهیم کشورهایی که هدف تروریسم قرار گرفته اند را به حال خود رها نکنند تا که به قیمت امنیت و ثبات ملت ها، عرصه تاخت و تازِ تسویه حساب های منطقه ای و جهانی شود. 

همچنین نظام نوین جهانی باید اراده ملت ها را محترم دانسته و از پشتیبانی رژیم های مستبد خودداری کرده و حقوق بشر، آزادی ها و اراده ی انسان ها در اداره امور داخلی و تعیین سرنوشت خود را تأمین نماید.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا