جهان اسلام

درخواست سازمان ملل برای تحقیق درباره به قتل رسیدن معترضان بحرینی

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره معترضان شیعه بحرینی که توسط نیروهای حکومتی این کشور به شهادت رسیده اند، شد.

 

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره معترضان شیعه بحرینی که توسط نیروهای حکومتی این کشور به شهادت رسیده اند، شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیق در مورد حمله ماه گذشته نیروهای امنیتی بحرین به مردم متحصن در منطقه «الدراز» شد که در جریان آن، دستکم ۵ معترض به شهادت رسیدند.

به گزارش «رویترز»، مزدوران امنیتی رژیم بحرین روز 23 ماه مه، به «الدراز» در حومه «منامه» پایتخت بحرین یورش بردند و اجتماع تحصن کنندگان شیعه این کشور را به‌صورت وحشیانه‌ای سرکوب کردند.

در جریان درگیری نیروهای امنیتی با متحصنان در الدراز، پنج معترض شهید و بیش از یک‌صد تن زخمی شدند. نیروهای امنیتی که در این حمله از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کردند همچنین 286 نفر را بازداشت کردند.

در همین راستا، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، طی بیانیه‌ای گفت: «از دولت بحرین می‌خواهم تا در مورد حادثه 23 ماه مه و به‌طور مشخص کشته شدن افراد، تحقیقات لازم را انجام داده و تضمین کند که نتایج آن به‌صورت علنی انتشار یافته و افراد مقصر مجازات خواهند شد»

او در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: «از حکومت بحرین می‌خواهم تا راه دیگری را در پیش بگیرد، مسیر گفت‌وگو و تماس، و در عین حال در موارد اعمال خشونت فارغ از اینکه عامل آن چه فرد یا گروهی باشد پاسخگویی لازم صورت گیرد.»

شایان ذکر است، رژیم بحرین تاکنون به این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا