جهان اسلام

35 شهيد و 45 زخمي حاصل انفجارهاي تروريستي عراق

در جريان بمب‌گذاري‌هاي تروريستي در شهر بغداد  (پايتخت عراق) و در شهر بصره در جنوب اين کشور، دست‌کم 35 نفر شهيد و حدود 45 نفر ديگر زخمي شدند.

 

در جريان بمب‌گذاري‌هاي تروريستي در شهر بغداد  (پايتخت عراق) و در شهر بصره در جنوب اين کشور، دست‌کم 35 نفر شهيد و حدود 45 نفر ديگر زخمي شدند.

به گفته مقام‌هاي امنيتي،  دو عامل انتحاري خودروهاي مملو از مواد منفجره خود را در ايست‌هاي بازرسي نزديک يک پايگاه نظامي در استان بصره، و آزادراهي در نزديکي ميادين نفتي اين منطقه منفجر کردند، که در اثر آن دست‌کم ١١ نفر شهيد و بيش از ٣٠ تن ديگر زخمي شدند.

گفته مي‌شود حال ٧ تن از زخمي‌ها وخيم است.

به گفتۀ منابع آگاه محلي، نخستين انفجار مقابل پايگاه نظامي «الرميله» روي داد که ٨ شهيد بر ‌جا گذاشت. در اين انفجار، مدير دستگاه اطلاعات محلي و شماري از نيروهاي امنيتي نيز جان خود را از دست دادند.

«جميل الشمري»  فرمانده عمليات بصره، در يک کنفرانس خبري با تأييد انفجار اول، اعلام کرد: عامل انتحاري دوم، يک خودروي بمب‌گذاري‌شده را در نزديکي ايست بازرسي الصدرا در آزادراه منتهي به چاه‌هاي نفت منطقه منفجر کرد.

اين تروريست وقتي در محاصرۀ نيروهاي امنيتي عراق قرار گرفت، جليقۀ انفجاري خود را منفجر کرد که ٣ قربانى به‌جا گذاشت.

اين در حالي است که استان بصره يکي از باثبات‌ترين و امن‌ترين مناطق عراق است و بمب‌گذاري در آن به‌ندرت صورت مي‌گيرد.

در همين راستا،  «سعد معن» سخنگوي وزارت کشور عراق، اعلام کرد:  انفجار هم‌زمان دو خودروي بمب‌گذاري‌شده در ورودي منطقۀ ابودشير در جنوب بغداد دست‌کم ٢٤ شهيد و ١٥ زخمي بر جا گذاشت.

بر اساس گزارش خبرگزاري الغد پرس، سنى هاى تندروى داعش مسئوليت اين انفجارها را برعهده گرفته اند.

هم‌زمان با تنگ‌تر شدن حلقۀ محاصرۀ تروريست‌هاي داعش در موصل، اين‌گونه حملات تروريستي در عراق افزايش يافته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا