جهان اسلام

حمله نظامیان سعودی به منزل یک شیعه در العوامیه و بازداشت سه عضو خانواده

نیروهای امنیتی حکومت عربستان سعودی، در ادامه حملات خود به منطقه شیعه نشین «عوامیه» و ساکنان آن، به منزل یک شهروند دیگر یورش برده و سه تن از اعضای خانواده وی را بازداشت کردند.

 

نیروهای امنیتی حکومت عربستان سعودی، در ادامه حملات خود به منطقه شیعه نشین «عوامیه» و ساکنان آن، به منزل یک شهروند دیگر یورش برده و سه تن از اعضای خانواده وی را بازداشت کردند.

این نیروها، با یورش به عوامیه در مرکز استان «قطیف» به منزل «محمد الفرج» حمله کردند و با تیراندازی شدید و مستقیم به سمت منزل وی، ۳ تن از افراد خانواده وی را بازداشت کردند.

پیش از این، مقامات عربستان دو تن از فرزندان این خانواده یعنی «حسین محمد الفرج» که یک فعال اجتماعی ـ سیاسی است را در ۱۷ ژانویه گذشته در خودروی شخصی اش و «جعفر محمد الفرج» برادر وی را پس از حمله گسترده به مزرعه الرامس در ۲۸ مارس گذشته بازداشت کرده بودند.

مقامات این کشور «جعفر محمد الفرج» را در سپتامبر گذشته و پس از پایان دوره هشت ساله محکومیتش، آزاد کرده بودند.

حکومت عربستان سعودی، هیچ‌گونه انتقاد یا اعتراضی را از سوی مردم کشور خود، خصوصا اقلیت شیعیان برنمی‌تابد و به‌شدت آنان را سرکوب می‌کند.

ماه گذشته نیروهای امنیتی این کشور، با حمله به مزارع بستگان شهید «شیخ نمر باقر النمر» در منطقه «الرامس» در شهر العوامیه، چند تن از خویشاوندان وی را به شهادت رساندند.

شیخ نمر یکی از برجسته‌ترین شخصیت های شیعه سال های اخیر در عربستان بود که مهر ماه ۱۳۹۳ به اتهام سرپیچی از پادشاه عربستان و انتقاد از حکومت خاندان آل‌سعود به اعدام محکوم شد.

گفتنی است، شیعیان عربستان عمدتاً در نواحی نفت‌خیز شرق عربستان زندگی ‌می‌کنند و از زمان آغاز اعتراضات مسالمت آمیز خود برای احقاق حقوق از دست رفته و رفع تبعیض های موجود در جامعه عربستان سعودی، دستکم ۲۰۰ تن از آنان به اعدام محکوم‌ شده‌اند.

به گفته فعالان در اقدامات سرکوبگرانه حکومت عربستان سعودی نیز،در حدود 30 تن از شیعیان به شهادت رسیده و صدها تن مجروح شده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا