جهان اسلام

تسلط نیروهای عراقی بر ۷۰ درصد بخش غربی موصل

فرماندهی عملیات مشترک عراق از تسلط نیروهای این کشور بر ۷۰ درصد از غرب موصل، از جمله ۳۰ درصد بخش قدیمی این شهر خبر داد.

 

فرماندهی عملیات مشترک عراق از تسلط نیروهای این کشور بر ۷۰ درصد از غرب موصل، از جمله ۳۰ درصد بخش قدیمی این شهر خبر داد.

سرتیپ «یحی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، اعلام کرد که یگان های نظامی مشترک در تمامی محورهای عملیات آزادسازی استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور تحت عنوان «نینوا ما می آییم»، به صورت هماهنگ در حال پیشروی به سوی اهداف تعیین شده هستند.

وی ضمن تاکید بر این که نیروهای عراقی در حال حاضر کنترل ۷۰ درصد از بخش غربی شهر موصل، مرکز استان نینوا از جمله بیش از ۳۰ درصد منطقه قدیمی شهر را در دست دارند، خاطر نشان ساخت: نیروها هم اکنون در منطقه «الفاروق» به سر می برند که مسجد جامع «النوری» به عنوان محل اعلام خلافت خودخوانده سنی های تندروی داعش را نیز در بر گرفته است.

سرتیپ رسول در این باره اظهار داشت: تنها ۳۰ درصد از بخش غربی موصل در عناصر داعش باقی مانده؛ با این حال از نظر نظامی می توانیم بگوییم که بخش غربی شهر به صورت کامل تحت کنترل نیروهای عراقی است، چرا که تروریست ها دیر راه فراری نداشته و از طرف در محاصره قرار دارند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ضمن تاکید بر این که حملات موفقیت آمیز نیروهای عراقی با استناد به اطلاعات دریافتی از سرویس های اطلاعاتی این کشور، صورت می گیرد؛ ادامه داد: مرکز شهرستان «تلعفر» ـ که یکی از اماکن تجمع تروریست ها به حساب می آید ـ به طور کامل توسط نیروهای عراقی محاصره شده و تمامی راه های کمک رسانی به آنها نیز قطع شده است.

وی در پایان افزود: ما تروریست ها را هدف قرار خواهیم داد و طرح های نظامی نیروهای عراقی، برای بازپسگیری همه مناطق از سنی های تندرو ادامه خواهد یافت.

 

 

>

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا