جهان اسلام

حکم اعدام یک شیعه دیگر در عربستان سعودی

عربستان سعودی یک شیعه دیگر را به اعدام محکوم نمود.

 

عربستان سعودی یک شیعه دیگر را به اعدام محکوم نمود.

دادگاه ویژه کیفری عربستان سعودی با صدور حکمی تعزیری یک فعال شیعه را به اتهام آنچه آن را حمله مسلحانه به مرکز پلیس العوامیه و حمله به مناطق بازرسی در این شهر خواند، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش روزنامه حکومتی عکاظ، دادگاه عربستان سعودی، پیش‌تر حکم اولیه این شهروند شیعه خود را صادر کرده بود ولی به نام این فعال شیعه مدنی اشاره ای نکرد.

به گفته فعالان شیعه عربستان سعودی، این شهروند شیعه که «ناصر علی آل ابوعبدالله» نام داشته و معلم قرآن است، هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی دستگیر شده بود.

بر اساس گزارشات فعالان مدنی، نیروهای امنیتی عربستان روز سه‌شنبه هفته گذشته «ناصر علی آل ابوعبدالله» از ساکنان شهر شیعه نشین العوامیه، را به هنگام خروج از مدرسه «الجش» بدون هیچ توضیحی با خود برند.

این در حالی است که این فعال شیعی، عضو انجمن قرآنی شهر العوامیه بوده و در مدرسه «الجش» قرآن تدریس می نماید.

بر اساس گزارش عکاظ اتهامات دیگری که دادگاه عربستان به این معلم قرآن شیعه و فعال اجتماعی نسبت داده است، مشارکت در راهپیمایی‌های ضد رژیم، اظهار نفرت نسبت به مقامات دولتی، حمل سلاح گرم و آموزش حمل سلاح به قصد حمله به نیروهای امنیتی عنوان شده است.

شایان ذکر رژیم آل سعود هیچ‌گونه انتقاد یا اعتراضی را از سوی اقلیت شیعیان برنمی تابد و به‌شدت آنان را سرکوب می‌کند.

ماه گذشته نیز نیروهای امنیتی عربستان سعودی، با حمله به مزارع بستگان «شیخ نمر باقر النمر» در منطقۀ «الرامس» در شهر العوامیه، چند تن از خویشاوندان وی را به شهادت رساندند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا