جهان اسلام

احضار بانوی معلم بحرینی برای بازجویی از سوی دادستانی بحرين

یک بانوی معلم بحرینی، از طرف حکومت این کشور به بازجویی فراخوانده شد.

 

یک بانوی معلم بحرینی، از طرف حکومت این کشور به بازجویی فراخوانده شد.

مقامات حكومتى امروز ـ شنبه «جلیله سلمان» بانوی معلم شیعه و یکی از فعالان مدنی این کشور را برای بازجویی در ساختمان دادستانی کل این کشور، احضار کردند.

هنوز دلایل احضار این فعال زن شیعه از سوی دادستانی بحرین مشخص نشده است، اما احضار وی و دیگر فعالان در چارچوب احضار گسترده فعالان حقوق بشر در این کشور قرار می گیرد که تاکنون ۱۴ فعال را هدف قرار داده است.

احضار فعالان بحرینی چند روز پیش از حضور حکومت بحرین در سازوکارِ بررسی دوره ای وضعیت حقوق بشر در این کشور، در شورای حقوق بشر سازمان ملل صورت می گیرد.

مقامات بحرین اخیرا محدودیت های شدیدی را علیه فعالان حقوقی و حقوقدانان این کشور اعمال کرده اند و تاکنون ۳ فعال حقوقی را ممنوع الخروج نموده و شماری دیگر را بدون هیچ توضیحی، تحت بازجویی قرار داده است.

شایان ذکر است، «جلیله سلمان» پیشتر معاون رئیس اتحادیه معلمان بحرین بود که به دلیل فعالیت های بشردوستانه از سوی سیستم حکومتی این کشور برکنار شد.

بحرین کشوری کوچک در حاشیه جنوبی خلیج فارس است که بیش از 85 درصد از جمعیت بومی این کشور را شیعیان تشکیلی می دهند.

حکومت پادشاهی این کشور که به دست خاندان آل خلیفه اداره می شود، تبعیض های آشکاری در حق شیعیان این کشور در مسایل اجتماعی راداشته که مقدمات اعتراضات آنها را فراهم نموده، ولی این اعتراضات مسالمت آمیز به شدت توسط عناصر امنیتی آل خلیفه و نیروهای حکومتی این کشور محکوم می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا