جهان اسلام

عربستان اولین زن شیعه را دادگاهی کرد

مقامات سعودی ربرای اولین بار، سیدگی حقوقی به پرونده یک زن فعال شیعه را به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیزی در منطقه قطیف، در شرق این کشور که مدت مدیدی است صحنه اعتراض شیعیان به تبعیض می باشد، آغاز کرده‌اند.

 

مقامات سعودی ربرای اولین بار، سیدگی حقوقی به پرونده یک زن فعال شیعه را به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیزی در منطقه قطیف ، در شرق این کشور که مدت مدیدی است صحنه اعتراض شیعیان به تبعیض می باشد، آغاز کرده‌اند.

روزنامه «عکاظ» وابسته به حکومت عربستان سعودی، نام زن شیعه را در گزارش خود ذکر نکرده ولی مدعی شده است که وی در آنچه فعالیت‌های تروریستی عنوان‌ شده، مشارکت داشته است.

بر اساس این گزارش، دادستانی در جلسه دادرسی این زن شیعه در «ریاض» وی را طی ادعاهای دیگری، به ارتکاب جرائمی نظیر اخلال در امنیت، وارد آوردن خسارت و اشاعه فتنه قومی و استفاده از شبکه های اجتماعی بر ضد حکومت، متهم کرده است. 

فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی این زن را «نعیمه المطرود» معرفی نموده و گفته اند که یک پرستار است.

تعداد زیادی از شهروندان شیعه عربستان سعودی، به خاطر فعالیت در فضای مجازی در حبس هستند که اعتراض فعالان حقوق بشر را به دنبال داشته و آزادی فوری آنان را از ریاض خواستار شده‌اند. 

شیعیان عربستان عمدتاً در نواحی نفت‌خیز شرق عربستان زندگی ‌می‌کنندو از زمان آغاز اعتراضات مسالمت آمیز آنها، بشی از 30 تن در سرکوب ها به شهادت رسیده و برخی نیز احکام اعدام دریافت نموده و هم اکنون 200 تن از آنها در زندان به سر می برند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا