جهان اسلام

حمله داعش به مرکز ولسوالی درزاب جوزجان

سنی های تندروی داعش، به یک مرکز دولتی در ولایت «جوزجان» افغانستان یورش بردند.

 

سنی های تندروی داعش، به یک مرکز دولتی در ولایت «جوزجان» افغانستان یورش بردند.

«رحمت‌الله حشر» فرماندار وسوالی «درازبِ» ولایت «جوزجان» اعلام کرد که سنی های تندروی داعش به مرکز «درزاب» حمله کرده اند.

به گفته وی، در پی این حمله، ۴ عنصر داعش به هلاکت رسیده و چند نفر از این تروریست ها زخمی شدند. «حشر» افزود که دو مامور پلیس نیز زخمی و چهار پلیس دیگر نیز به دست داعش اسیر شدند.

این مقام محلی در ادامه افزود: سنی های تندرویِ وابسته به گروه تروریستی داعش، از سه ولایت جوزجان، فاریاب و سرپل، برای حمله به «درزاب» تجمع کرده‌اند.

در همین حال «حلیمه صدف» عضو شورای ولایتی جوزجان گفت که به دنبال حمله دیشب‌ سنی های تندرو به درزاب، ده‌ها خانواده آواره شدند.

خانم صدف افزود که حدود ۱۲۰ خانواده از محل درگیری ها فرار کرده‌اند و علاوه بر آن‌ها، تعداد نامشخصی از خانواده‌ها از روستاهای نزدیک به این منطقه نیز مجبور به فرار شده‌اند و تا کنون هیچ کمکی به این آوارگان نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: عناصر داعش از شش ماه پیش در ولایت «جوزجان» به سربازگیری مشغول بوده و علی‌رغم هشدارهایی که به مقام‌های دولتی داده شد، هیچ اقدامی برای جلوگیری از نفوذ این گروه تروریستی در این ولایت صورت نگرفت.

به گفته او، بیشتر اعضای پیشین طالبان در جوزجان، با داعش بیعت کرده‌اند و تروریست‌های خارجی هم به رهبری پسر شخصی به نام «طاهر یولداش» به سنی های تندروی داعش پیوسته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا