جهان اسلام

مرکز جهانی آدم : تعدیل قانون اساسی بحرین، ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکره آزادی های مدنی است.

مرکز جهانی «آدم» با صدور بیانیه ای تعدیل قانون اساسی بحرین را محکوم کرد.

 

مرکز جهانی «آدم» با صدور بیانیه ای تعدیل قانون اساسی بحرین را محکوم کرد.

مرکز جهانی دفاع از حقوق و آزادیهای مدنی ـ آدم ـ با صدور بیانیه ای، تعدیل قانون اساسی بحرین ـ که با موافقت پادشاه این کشور «حمد بن عیسی آل خلیفه» انجام شده ـ را، محکوم نموده و آن را ضربه ای جبران ناپذیر بر پیکره آزادی های مدنی در این کشور دانست.

در بیانیه این مرکز آمده است: مقامات بحرین از سال 2011 میلادی تا به امروز ، به صورت ادامه داری در حال از بین بردن آزادی های مدنی و حقوق شهروندی مردم این کشور می پردازند در حالی که این گونه رفتارها با تمامی قوانینی بین المللی در تناقض است.

این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، افزود: اصرار حکمرانان بر اعمال سرکوب، رفتار های خوشنت آمیز، محاکمه های غیر قانونی و اتهام های ساختگی به معترضان و فعالان بحرینی؛ پیامدی جز برهم زدنِ بیش از پیش صلح و امنیت در جامعه این کشور را، در بر نخواهد داشت.

مرکز جهانی آدم ـ که سعی در رصد و دفاع از آزادی های مدنی جوامع مختلف در سطح جهانی دارد ـ در ادامه بیانیه خود از سازمان های حقوقی بین المللی خواست، تا به وظیفه خود در مقابله با این تعدیل در قانون اساسی بحرین بپردازند که عاقبتی جز، ادامه نقض آشکار حقوق مدنی، پر کردن زندان های آل خلیفه از معترضان و صدور هر چه بیشتر حکم اعدام توسط دادگاه های این کشور با وجه ای به ظاهر قانونی، عمل نمایند. 

شایان ذکر است، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین چندی قبل شخصاً، پیشنهاد تعدیل در قانون اساسی این کشور را به پارلمان بحرین داد و پس از تایید پارلمان این کشور، به تایید وی نیز رسیده و قانون اساسی این کشور را تغییر داد.

این تغییر به حکومت آل خلیفه و دستگاه قضایی تحت امر آن اجازه می دهد تا در صورت صلاح دید، غیر نظامیان را در دادگاه های نظامی محاکمه نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا