جهان اسلام

هلاکت یکی از سرکردگان سنی های تندرو در مصر

سخنگوی ارتش مصر از هلاکت یکی از سرکردگان سنی های تندرو در این کشور، در جریان حمله هوایی دو هفته پیش به شبه جزیره سینا خبر داد.

 

سخنگوی ارتش مصر از هلاکت یکی از سرکردگان سنی های تندرو در این کشور، در جریان حمله هوایی دو هفته پیش به شبه جزیره سینا خبر داد.

به گزارش رویترز، سخنگوی نظامی ارتش «مصر» با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که «سالم سلمی الحمادین» ملقب به «ابوانس الانصاری» ـ یکی از بنیانگذاران یک گروه تروریستی، موسوم به «انصار بیت المقدس» که گفته می شود با سنی های تندروی داعش در ارتباط بوده ـ در نتیجه یک حمله هوایی در شبه جزیره سینا به هلاکت رسیده است.

وی در این بیانیه افزود: 18 تن از سنی های تندروی خطرناک نیز در این عملیات هوایی به هلاکت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند.

در بیانیه سخنگوی ارتش مصر همچنین آمده که این سنی تندرو، مسئول بخش تسلیحات و آموزش نظامی عناصر تروریستی بوده و در نتیجه جراحت های وارد شده در جریان حمله هوایی مذکور به هلاکت رسیده است.

شایاین ذکر است، گروه تروریستیِ موسوم به «انصار بیت المقدس» که از سنی های تندرو تشکیل شده، در شبه جزیره سینا به ویژه بخش شمالی آن به فعالیت های تروریستی مشغول است.

این گروه تروریستی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی خود را به عنوان شاخه ای از داعش، در مصر معرفی کرد و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا