جهان اسلام

دادگاه بحرین یک مخالف جنگ یمن را به ۲ سال حبس محکوم کرد / تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از مردم یمن ،کشتار کودکان یمنی را متوقف کنید

شیعیان بحرین به کشتار یمنی ها، اعتراض نمودند.

 

شیعیان بحرین به کشتار یمنی ها، اعتراض نمودند.

شیعیان بحرینی در حمایت از مردم مظلوم یمن به خیابان‌ها آمده و با برگزاری تضاهراتی مسالمت آمیز، خواستار توقف کشتار مردم یمن، توسط ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی شدند.

این تظاهر کنندگان که دست نوشته هایی با مضمون «کشتار کودکان یمنی را متوقف کنید» حمل می کردند، شعارهایی در محکومیت کشتار شیعیان در یمن سر دادند.

در خبری دیگر، دادگاه عالی استیناف بحرین صاحب یک حساب کاربری توییتر را، به اتهام مخالفت با حمله به ملت یمن، به ۲ سال حبس محکوم کرد. 

دادستانی کل بحرین اتهاماتی علیه این فرد، اعم از نشر اکاذیب و سیاه نمایی در زمان جنگ و تحریک مردم وارد کرده بود. 

«یوسف المحافظه» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در این باره گفت که بازداشت فعالان سایت‌های اجتماعی در بحرین نشان می دهد که سیاستِ در تنگنا قرار دادن و اعمال محدودیت در برابر آزادی بیان در چه مقیاسی در بحرین وجود دارد.

شایاین ذکر است، بحریت توانسته دولت جدید آمریکا را مجاب نماید تا قرار داد سلاحی که در زمان دولت باراک اوباما به دلیلی نقض مسائل حقوق بشری در بحرین متوقف شده بود، به جریان بی اندازد.

قراردادی در حدود 5 میلیارد دلار که 19 جنگنده اف 16 را به همراه تسلیحات در اختیار کشور بحرین قرار می دهد و بیم آن می رود که این کشور نیز به عنوان یکی از اعضای ائتلاف عربی حمله کننده به یمن، در بمباران مردم یمن به عربستان سعودی کمک نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا