عتبات و اماکن مقدسه

آموزش ترمیم نسخ خطی در شهر مقدس کربلا

دوره های آموزشیِ ترمیم و نگهداری نسخ خطی، در شهر مقدس کربلا، برگزار می شود.

 

دوره های آموزشیِ ترمیم و نگهداری نسخ خطی، در شهر مقدس کربلا، برگزار می شود.

این دوره‌های آموزشی به همت مرکز ترمیم و حفظ نسخ خطی کتابخانه امام حسین علیه السلام، وابسته به آستان مقدس حسینی و با همکاری شورای کل آثار باستانی و میراث فرهنگی عراق در این مرکز برگزار می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، «مناف التمیمی» مدیر مرکز ترمیم نسخ خطی امام حسین علیه السلام، در این باره گفت: تیمی به نمایندگی از این مرکز برای هماهنگی با شورای کل آثار باستانی با هدف برگزاری دوره‌های تخصصی ترمیم و حفظ نسخه‌های خطی به مقر این شورا در بغداد اعزام شد و با آن‌ها دیدار کرد.

وی افزود: همچنین این تیم به منظور تسهیل وظایف پژوهشگران و علاقمندان به نسخ خطی، در زمینه تحقیق و مطالعات مرتبط با نسخ خطی؛ طی قراردادی با این شورا به توافق رسیدند.

تمیمی تأکید کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، احیای میراث خطی عراق است؛ زیرا این میراث در زمان رژیم بعث مورد سرقت و غفلت قرار گرفته و احتیاج ه بازیابی و بازسازی دارد.

گفتنی است این مرکز، حفظ و ترمیم نسخ خطی جمع‌آوری و بازگردانده شده به کتابخانه امام حسین علیه السلام را به عهده دارد؛ که ترمیم مجموعه‌ای از نقشه‌های کهنِ متعلق به عصرهای مختلف از جمله فعالیت‌های اخیر این مرکز به‌شمار می‌رود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا