عتبات و اماکن مقدسه

هیئت اروپایی به حرم امیرالمومنین علیه السلام مشرف شدند

هیئت فرستاده اتحادیه اروپا، از حرم امیر المؤمنین علیه السلام بازدید کرد.

 

هیئت فرستاده اتحادیه اروپا، از حرم امیر المؤمنین علیه السلام بازدید کرد.

هیئت فرستاده اتحادیه اروپا، با حضور در شهر مقدس نجف به حرم امیرالمومنین علیه السلام مشرف شده و ضمن دیدار با برخی از مسئولین آستان مقدس علوی، از آثار تاریخی حرم مطهر بازدید کرد.

 این هیئت که متشکل از «ژان فگل» فرستاده اتحادیه در امور تقویت آزادی ادیان و «پاتریک سیمونیه» نماینده اتحادیه اروپا در کشور عراق بود، از پروژه های آستان مقدس علوی نیز دیدن کرده و در جریان برخی امور قرار گرفتند.

«ژان فگل» متخصص در امور آزادی دینی و اعتقادات، طی سخنانی درباره بارگاه مطهر علوی گفت: این مکان بسیار شگفت انگیز و جذاب است؛ چرا که علاوه بر کشش و جذبه دینی و معنوی، جوانب تاریخی، فرهنگی و میراثی را در بر دارد و تنها متعلق به اسلام نیست، بلکه متعلق به تمامی بشریت است.

وی افزود: این ماکان می تواند تمامی ادیان و فرق مختلف را در خود جای دهد، چرا که برای این امر آماده شده و درش به روی همه باز است؛ مانند من که یکی مسیحی هستم و به این مکان مقدس راه داده شدم.

فرستاده اتحادیه اروپا با اشاره به فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز افزود: این مکان میتواند دل ها و عقل ها را رشد دهد تا همه در کنار هم و گرداگرد آن جمع شوند؛ چرا که این مکان، پدران و اجداد را در بر گرفته و ما در مقابل آنان همچون کودکانی هستیم که باید باوجود تفاوت بتوانیم رفتار مناسبی با یکدیگر داشته باشیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا