عتبات و اماکن مقدسه

طرح ويژه پليس نجف در آستانه عید سعيد غدیر

فرماندهی پلیس نجف اشرف، از اجرای طرح امنیتی ویژه حمایت از زائران بارگاه مطهر امیر المومنین علیه السلام،  به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

 

فرماندهی پلیس نجف اشرف، از اجرای طرح امنیتی ویژه حمایت از زائران بارگاه مطهر امیر المومنین علیه السلام،  به مناسبت عید غدیر خم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «gulfeyes»، «خالد الجشعمی»، رئیس کمیته امنیتی استان نجف، در این باره گفت: «طرح امنیتی ویژه حمایت از زائران در روز عید غدیر خم، روز شنبه، طی نشستی با حضور فرماندهان امنیتی استان‌ نجف و فرماندهی عملیات فرات مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و از فردا به مرحله اجرا در خواهد آمد».

وی افزود: در این طرح، تمامی مناطق اطراف استان نجف اشرف، با هدف تأمین امنیت زائران پوشش هوایی داده می‌شود و علاوه بر نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق، برخی استان‌های مجاور نیز با اعزام نیرو در تأمین امنیت زائران حرم مطهر علوی شرکت می‌کنند.

الجشعمی تصریح کرد: ما در این طرح بر تلاش‌های اطلاعاتی و راه‌اندازی ایست‌های بازرسی در خارج از شهر و بازرسی زائرانی که به نجف می‌آیند، تمرکز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: تمام ورودی‌های شهر مقدس نجف برای خودروها باز خواهد بود و تنها ورودی‌های بخش قدیمی این شهر که بارگاه مقدس امیرالمومنین علیه السلام در آن قرار دارد، بسته خواهد شد.

 گفتنی است همه ساله شیعیان در روز غدیر خم برای زیارت و نیز نشان دادن شادی خود، از نقاط مختلف کشور عراق و جهان به حرم مطهر علوی مشرف می شوند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا