عتبات و اماکن مقدسه

روزنامه نگار ترکیه ای: تلاش برخی رسانه ها برای تحریف زیارت میلیونی اربعین حسینی

روزنامه نگاران و عکاسان در قالب گروه های از کشور های مختلف برای پوشش خبری زیارت میلیونی اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شده بودند.

 

روزنامه نگاران و عکاسان در قالب گروه های از کشور های مختلف برای پوشش خبری زیارت میلیونی اربعین حسینی به کربلای معلی مشرف شده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی یکی از این گروه ها از کشور ترکیه به شهر مقدس کربلا مشرف شده بودند.

«جواد غوک» رئیس هیئت روزنامه نگاران ترکیه در باره حضور این هیئت گفت: ما به شهر مقدس کربلا آمده ایم تا زیارت اربعین را به صورت حقیقی و به دور از تشویش و خدشه بازتاب داده و به گوش دیگران برسانیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها برای تحریف زیارت میلیونی اربعین حسینی به شکل گسترده ای آن را سانسور کرده و مشوش جلوه می دهند، گفت: آن ها این کار را به خاطر منافع کشورهای بیگانه و حتی برخی کشور های عربی انجام می دهند و ما با رصد این مسئله از طریق رسانه ها و متخصصین خودمان به این نتیجه رسیدیم.

جواد افزود: ما مراسم زیارت اربعین را در بیش از 900 رسانه ترکیه بازتاب داده و اقدام به پخش مستقیم این زیارت کردیم. علاوه بر این روزنامه نگاران در یکی از روزنامه های پر تیراژ ترکیه که تعداد آن به یک میلیون نسخه در روز می رسد، مطالبی در خصوص اربعین حسینی می نویسند.

روزنامه نگار ترکیه ای در پایان به اهمیت معرفی زیارت میلیونی اربعین حسینی، مهمان نوازی و رفتاری انسانی خادمان موکب ها با زائران اشاره کرده و این زیارت را یکی از نمادهای بزرگ صلح طلبی شیعیان و مسلمانان حقیقی دانست.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا