عتبات و اماکن مقدسه

دومین همایش بین المللی معرفی اربعین حسینی در کربلای معلی

آستان مقدس حسینی دومین همایش سالانه ویژه زیارت اربعین را با همکاری دانشگاه های عراق برگزار کرد.

 

آستان مقدس حسینی دومین همایش سالانه ویژه زیارت اربعین را با همکاری دانشگاه های عراق برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، «عبد الامیر القریشی» مدیر این همایش گفت: این همایش با مشارکت 14 دانشگاه و مؤسسات آکادمیک با هدف معرفی زیارت میلیونی اربعین به عنوان پایه و اساس علم، معرفت و اخلاق برگزار شد.

وی افزود: در این همایش ابعاد محیطی، بهداشتی، خدماتی، امنیتی و جابه‌جایی و موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که در زیارت اربعین تنها بُعد دینی مورد تأکید نیست، بلکه ابعاد بسیار گسترده و بزرگی وجود دارد.

القریشی تصریح کرد: بیش از 150 پژوهشگر و 50 آثار پژوهشی در این همایش مشارکت داشتند که به مسائلی که زیارت اربعین با آن مواجه بوده و شیوه توسعه آن پرداختند.

«شیخ عدنان العانی» یکی از سخنرانان این همایش طی سخنانی گفت: زیارت اربعین این پیام را به جهانیان می دهد که شیعیان با هم متحد هستند؛ چراکه زیارت میلیونی اربعین، زیارت شخصیتی است که مظهر شخصیت رسول اکرم و اهل بیت علیهم السلام است.

«رولا الداوود» دکتر، پژوهشگر و مدیر دانشگاه فلسطین نیز بیان داشت: پژوهشگران باید با دقت و صراحت عمل کنند؛ چرا که نهضت حسینی در واقع همان دین اسلام، راه درست و کشتی صلح است که روزی جهان را نجات خواهد داد و حرکت امام حسین علیه السلام در تمامی اجزاء زندگی، می تواند را نمایی مناسب برای انسان ها باشد.

گفتنی است، در این همایش پژوهشگرانی از کشورهای مختلفی از جمله ایران، فلسطین، هلند، فرانسه، الجزایر، بحرین و سوریه شرکت داشتند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا