عتبات و اماکن مقدسه

رقابت ۶۰۰ عکاس در مسابقه عکس حسینی کربلا

۶۰۰ عکاس از سراسر جهان، عکس های خود درباره زیارت اربعین حسینی به نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا ارسال کرده‌اند.

 

۶۰۰ عکاس از سراسر جهان، عکس های خود درباره زیارت اربعین حسینی به نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا ارسال کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی؛ ۶۰۰ عکاس از سراسر جهان در نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلای معلی با موضوع زیارت میلیونی اربعین حسینی شرکت نموده و۳۹۰۰ فریم عکس به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند.

این مسابقه  به همت بخش رسانه‌ای آستان مقدس حسینی و با همکاری انجمن عکاسی عراق برگزار گشته و قرار است، عکس‌های برتر در حاشیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در شهر مقدس کربلا معرفی شوند.

«هادی النجار» رئیس کمیته داوران این مسابقه و رئیس انجمن عکاسی عراق، هدف از برگزاری این مسابقه را معرفی هرچه بیشتر اهداف عاشورا و ترویج و گسترش آن در همه جهان از طریق عکس‌ها و دوربین‎های داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعضای کمیته داوران این مسابقات متشکل از داورانی از کشورهای عمان، عربستان، ایران و مصر هستند، گفت: زیارت میلیونی اربعین حسینی و آرمان های حرکت سید الشهدا علیه السلام محور عکس‌های ارسالی است.

النجار با اشاره به این که بیش از ۶۰۰ عکاس از کشورهای مختلف جهان با ۳۹۰۰ عکس در سه نوع سیاه و سفید، رنگی و خلاقانه در این مسابقه حضور دارند، گفت: عکاسان اجازه دارند چند عکس را با یکدیگر ادغام کنند.

 وی ادامه به جوایز نقدی این مسابقه اشاره کرد و افزود: جوایز نفرات اول تا سوم از ۱۰۰۰ دلار آغاز و به ۵۰۰ دلار منتهی می‌شود.

یادآوری می‌شود، پنجمین جشنواره  بین‌المللی امام سجاد علیه السلام با عنوان «تراتیل سجادیه» با حضور شخصیت‌های دینی و دانشگاهی عراق و کشورهای عربی و اسلامی از اواخر ماه محرم آغاز می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا