عتبات و اماکن مقدسه

دانش‌آموختگی قرآن‌آموزان عراقی در قرائات ده‌گانه

آیین تجلیل از دانش‌آموختگان نخستین دوره قرائات ده‌گانه قرآن با عنوان دوره آموزشی «امام علی علیه السلام» در بغداد برگزار شد.

 

آیین تجلیل از دانش‌آموختگان نخستین دوره قرائات ده‌گانه قرآن با عنوان دوره آموزشی «امام علی علیه السلام» در بغداد برگزار شد.

این دوره آموزشی که به مدت دو سال نیم به طول انجامید، به همت شعبه بغداد دارالقرآن وابسته به آستان مقدس علوی برگزار گشت. 

همچنین در پایان این دوره، فارغ‌التحصیلان آن اجازه‌نامه قرائات ده‌گانه قرآن دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، شیخ علاء محسن مدیر دارالقرآن این آستان، در این باره تصریح کرد: این محفل قرآنی به مناسبت تجلیل از دانش‌آموختگان نخستین دوره آموزش قرائت‌های ده‌گانه قرآن برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم به ۱۰ شرکت‌کننده که با نظارت اساتید برجسته عراقی در حوزه قرائات ده‌گانه قرآن، موفق به گذراندن دروس آن شدند، اجازه‌نامه قرائات ده‌گانه قرآن به طریق شاطبی و الدرة اعطا شد.

در همین رابطه، أیاذ کعبی، استاد این دوره قرآنی نیز با بیان این که پس از دو سال و نیم تلاش امروز شاهد دانش‌آموختگی ۱۰ قرآن‌آموز از دوره قرائت‌های ده‌گانه قرآنی هستیم، از برگزاری چنین دوره‎هایی در آینده و با هدف تربیت تعداد بیشتری از قاریان مسلط بر قرائت‌های ده گانه خبرداد.

این محفل قرآنی با تلاوت آیاتی از کتاب خدا توسط یکی از قاریان عراقی آغاز و در پایان اجازنامه‌های قرائات ده‌گانه قرآن به دانش‌آموختگان اعطا شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا