عتبات و اماکن مقدسه

برگزاری جشنواره ای با هدف ثبت جانفشانی های نیروهای عراقی در کربلای معلی

بخش فعالیتهای فرهنگی آستان مقدس حسینی با همکاری مرکز جهانی فرهنگ و هنر عراق جشنواره ای تحت عنوان «مُـلبـّون»(لبیک گویان) را برگزار کرد.

 

بخش فعالیتهای فرهنگی آستان مقدس حسینی با همکاری مرکز جهانی فرهنگ و هنر عراق جشنواره ای تحت عنوان «مُـلبـّون»(لبیک گویان) را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، این جشنواره با شعار « تاريخ وطن خود را با دستانمان می نویسیم تا دیگران آن را تحریف نکنند.» و با هدف ثبت جانفشانی های نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق آغاز به کار کرده و تا چهار شنبه ادامه خواهد یافت.

این جشنواره که 350 نفر از دوازده کشور در آن شرکت کرده اند، شامل مسابقات ادبی، هنری و همچنین فنون خبرنگاری می شود.

«علی کاظم سلطان» مسئول بخش فعالیتهای فرهنگی آستان مقدس حسینی در این باره اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ثبت گذشت ها و قهرمانی ها و مواضع انسان دوستانه ای است که توسط نیروهای عراقی صورت گرفته و مسابقه ای که این آستان مطهر با همکاری مرکز جهانی فرهنگ و هنر عراق در حاشیه این جشنواره برگزار کرده است، با استقبال تعداد بسیاری از افراد از داخل و خارج عراق روبرو شده است.

وی ادامه داد: آستان مقدس حسینی، اهمیت ویژه ای برای گذشتها و فداکاریهای جوانمردانی که برای دفاع از وطن و مقدسات به میدان های نبرد شتافتند، قائل است.

وی افزود: کمیته برگزاری جشنواره کمیته های تخصصی هر کدام از محورهای مسابقات جشنواره را انتخاب نموده اند و مسابقاتی که در حاشیه این جشنواره برگزار می گردند، در سه محور ادبی، شامل داستان کوتاه، فیلمنامه نویسی، شعر عامیانه و محور خبرنگاری، شامل گزارش تلویزیونی، گزارش خبری، مقاله نویسی، فوتوگرافی و هنری شامل نقاشی، کاریکاتور، حکاکی، طراحی، خطاطی و نقوش اسلیمی است.

همچنین نمایشگاه این جشنواره که در منطقه بین الحرمین برپا شده، شامل اسناد و مدارک و اسلحه و کامپیوترهایی که توسط نیروهای یگان علی اکبر و لشکر العباس علیهم السلام در جنگ با سنی های تندرو غنیمت گرفته شده، برگزار گردیده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا