عتبات و اماکن مقدسه

محفل ختم قرآن کریم با تلاوت ترتیل در آستان مقدس حسینی

طبق سنوات گذشته با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آستان مقدس حسینی محفل ختم قرآن کریم را در داخل صحن مطهر امام حسین علیه السلام  برگزار نموده است.

 

طبق سنوات گذشته با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آستان مقدس حسینی محفل ختم قرآن کریم را در داخل صحن مطهر امام حسین علیه السلام  برگزار نموده است.

حاج رسول الوزنی مسئول بخش امور قرآنی آستان مقدس حسینی در این باره گفت: به همت دار القرآن این آستان مقدس، محفل ختم قران کریم با تلاوت ترتیل به صورت روزانه یک جزء، در حرم مطهر سید الشهدا علیه السلام برگزار می شود. 

وی افزود: در این محافل قرآنی، یک کمیته فنی، کار بررسی توانایی های قاریان را مورد ارزیابی قرار داده ر از این راه در محافلی که بیش از 1000 تن در آن حاضرند، استعداد یابی می شود.

عبد الامیر اموری، یکی از مادحان عراقی حاضر در این محفل در مصاحبه با خبرگزاری شیعه ویوز گفت: در این محفل شریف مومنان برای تلاوت و ختم  قرآن کریم گرد هم می آیند. 

وی افزود: یکی از نکات مثبت این محفل حضور جوانان و نوجوانان در رده های سنی مختلف برای شرکت در محفل ختم قرآن و یا گوش فرا دادن به صدای دلنشین قاریان می باشد.

حیدر حسن البصری یک از قاریان این محفل نیز گفت: حضور در حرم مطهر امام حسین علیه السلام جهت قرائت قران یک توفیق الهی برای ماست؛ چرا که اینجا حرم کسی است که سر بریده اش بر روی نی قرآن خواند. 

سید مهدی الاعرجی به نمایندگی از سادات شهر مقدس کربلا نیز در این باره گفت: خیل کثیری از مومنان که در این مکان مقدس حضور می یابند به غیر تلاوت قران کریم ،احکام، تفسیر و تجوید را نیز فرا می گیرند.

 گفتنی است آستان مقدس حسینی ضمن برپایی جلسات این محفل قرآنی، از تمامی شرکت کنندگان زن و مرد، در ساعات افطار پذیرایی به عمل می آورد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا