عتبات و اماکن مقدسه

حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان الملل در آستان مقدس حسینی

معاون نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل، به زیارت آستان مقدس حسینی مشرف شد.

 

معاون نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل، به زیارت آستان مقدس حسینی مشرف شد.

«نستور اوموهنگی»  معاون نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در عراق، ضمن سفر به شهر مقدس کربلا، با حضور در حرم امام حسین علیه السلام از قسمت های مختلف حرم مطهر دیدن کرده و با تولیت شرعی آستان مقدس حسینی گفتگو کرد.

در این دیدار، تولیت شرعی آستان مقدس حسینی «حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی» طی سخنانی، خواستار افزایش برنامه های فرهنگی سازمان های بین المللی در مناطق بازپسگرفته شده از داعش گشته و ضمن تاکید بر لزوم حمایت از بخش بهداشت در عموم شهرهای عراق، بر اهمیت کاشت و توسعه فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز تصریح کرد.

معاون نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در عراق نیز، درباره برنامه های مربوط به حمایت از زنان و خانواده ها، در مناطق آزادشده از سلطه سنی های تندروی داعش گزارشی را ارائه نمود.

«نستور اوموهنگی»  در ادامه افزود: برنامه های صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، شامل حمایت روانی و بهداشتی از زنان در عراق و ارائه مراقبت بهداشتی و روانی از خانواده ها به ویژه در شهرهایی که پیش از این در اشغال گروه تروریستی داعش بود، آغاز شده و ادامه دارد.

به گفته وی هم اکنون، بیش از ۱۵۰ مرکز در استان های مختلف عراق وجود دارد که در حال ارائه برنامه های فرهنگی و بهداشتی برای زنان هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا