عتبات و اماکن مقدسه

حضور استید باستان شناسی آلمان در آستان مقدس علوی

شماری از باستان شناسان و اساتید دانشگاه مونیخ آلمان به زیات بارگاه مطهر امیرالمومنین مشرف شدند.

 

شماری از باستان شناسان و اساتید دانشگاه مونیخ آلمان به زیات بارگاه مطهر امیرالمومنین مشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، باستان شناسان آلمانی طی ساعات حضور در حرم مطهر از بخش های تاریخی عمارت حرم بازدید کرده و از عظمت بارگاه علوی ابراز شگفتی کردند.

این اساتید آلمانی از مدارس حوزه‎های علمیه مستقر در جوار بارگاه امیرالمومنان علیه السلام نیز بازدید کرده و خاطرنشان ساختند: برگزاری این درس‎ها در چنین مکانی نشان دهنده آن است که دروس حوزوی و دینی از دروس دانشگاهی دور نیستند و این حرم فقط مکانی برای عبادت نیست، بلکه تحصیل علم نیز در آن انجام می‎شود.

«ادیلاید اوتو» استاد آثار باستانی و تاریخی دانشگاه مونیخ آلمان در باره سفرش گفت: این اولین باری بود که در زندگی‎ام چنین مکان زیبا و پر از معنویتی می‎دیدم. بسیاری از مناطق تاریخی عراق را دیده‎ام اما بارگاه مقدس علوی دارای نورانیت خاصی بود، به طوری که وقتی وارد صحن شدم احساس کردم که به آسمان نزدیک‎تر هستم.

وی افزود: باوجود آنکه زائران بسیاری از کشورهای مختلف به این مکان مقدس آمده‎اند، ولی با محبت به یکدیگر کمک می‎کنند به طوری که من احساس می‎کردم در وسط یک خانواده بزرگ هستم.

استاد دانشگاه آلمان تصریح کرد: برای اولین بار است که می‎بینم در چنین شهر مقدسی در عین حالی که افرادی به کسب علوم دینی مشغول هستند، افراد دیگری هم حضور دارند که در رشته های مختلف علمی نظیر پزشکی، مهندسی و آزمایشگاهی تحصیل می‎کنند؛ این یک پدیده منحصر به فرد است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا