عتبات و اماکن مقدسه

آمادگي شهر سامرا براي پذيرايي از عزاداران سالروز شهادت امام هادي عليه السلام

در آستانه ایام شهادت امام هادی علیه السلام، موکب های پذیرایی از شیعیان، زائران و عزاداران آن حضرت، خدمات خود را آغاز نموده اند.

 

در آستانه ایام شهادت امام هادی علیه السلام، موکب های پذیرایی از شیعیان، زائران و عزاداران آن حضرت، خدمات خود را آغاز نموده اند.

اکثر این موکب ها در مسیرهای منتهی به شهر سامرا مشغول به پذیرایی از زائران پیاده و همچنین ارائه خدمات رفاهی هستند.

پیشتر نیز تولیت حرم مطهر امامین عسکریین علیهما سلام، با اشاره به حضور چشمگیر شیعیان در سالروز شهادت امام هادی علیه السلام در این حرم مطهر، برای برگزاری مراسم عزاداری و همچنین پذیرایی از شیعیان اظهار آمادگی نموده بود.

علی بن محمد بن علی بن موسی علیهم السلام مشهور به امام هادی علیه السلام فرزند امام جواد علیه السلام و دهمین امام شیعیان هستند.

امام هادی علیه السلام به لقب‌های دیگری مانند: نجیب، مرتضی، نقی، عالم، فقیه، امین و طیب نیز شهرت داشته و کنیه ایشان ابوالحسن است.

از دهمین پیشوای شیعیان احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر، فقه و اخلاق روایت شده و بخش قابل توجهی از روایات آن حضرت درباره مباحث کلامی از جمله تشبیه و تنزیه و جبر و اختیار است. 

زیارت ارزشمند جامعه کبیره که ابعاد گوناگون امامت در آن مطرح شده و زیارت غدیریه امیرالمومنین علیه السلام نیز از آن حضرت روایت شده اند.

امام هادی علیه السلام، که در زمان حیات خود تحت نظر شدید خلفای عباسی بودند، سر انجام در سوم ماه رجب سال 254 قمری مسموم شده و به شهادت رسیدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا