عتبات و اماکن مقدسه

بیش از 300 هزار کتاب الکترونیک در کتابخانه دیجیتال آستان علوی

آستان مقدس علوی خبر از وجود بیش از 300 هزار کتاب الکترونیک در کتابخانه دیجیتال این آستان داد.

 

آستان مقدس علوی خبر از وجود بیش از 300 هزار کتاب الکترونیک در کتابخانه دیجیتال این آستان داد.

کتابخانه دیجیتال وابسته به کتابخانه آستان مقدس علوی یکی از واحدهای مهم این بخش فرهنگی است که 13 سال پیش راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، علی لفته مسئول کتابخانه این آستان در این باره گفت: با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران کتابخانه آستان مطهر و ارائه خدمات نوین به پژوهشگران ودانشجویان وطلبه های حوزه علمیه کتابخانه دیجیتال راه اندازی شد.

وی افزود: پس از گذشت 13 سال از راه اندازی کتابخانه دیجیتال امروز شاهد یکی از بزرگترین کتابخانه های دیجیتال عراق هستیم و تا کنون بیش از 250 هزار کتاب الکترونیک را در این مجموعه گرد آوری کرده ایم.

بر اساس این گزارش، سامر الصائغ مسئول کتابخانه دیجیتال آستان مقدس علوی نیز اظهار داشت: در این کتابخانه 5100 لوح فشرده در زمینه های مختلف علمی و مذهبی ـ حوزوی نگهداری می شود و تعداد بسیار زیادی از سخنرانی های اساتید حوزه علمیه، فیلم های مستند و نرم افزارهای رایانه ای نیز در کنار کتب الکترونیک در دسترس کاربران کتابخانه قرار دارند.

الصائغ خاطر نشان كرد: تعداد كتب الكترونيک موجود در کتابخانه ی دیجیتال آستان تا به امروز به 320 هزار کتاب رسیده و علاوه بر این، کتب پایان نامه های دانشگاهی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به صورت لوح فشرده در دسترس کاربران قرار دارد.

گفتنی است، کتابخانه آستان مقدس علوی تاکنون بیش از20 کتابخانه تخصصی به صورت لوح فشرده منتشر نموده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا