عتبات و اماکن مقدسه

درخواست تولیت آستان مقدس حسینی از یونیسف برای توجه به کودکان جنگ زده عراقی

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، خواستار کمک یونیسف به کودکان عراق شد. 

 

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، خواستار کمک یونیسف به کودکان عراق شد. 

شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در شهر مقدس کربلا در دیدار با هیئتی از صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف)، کمک این نهاد بین‌المللی به کودکان عراقی مناطق آزادشده از دست سنی های تندروی داعش را خواستار شد.

شیخ عبد المهدی در این دیدار تصریح کرد: ما از سازمان شما می‌خواهیم به منظور کمک به ایجاد همبستگی اجتماعی و ملی در عراق، مقدمات سفر چند روزه کودکان و جوانان مناطق آزادشده از چنگال تروریست‌های داعشی به شهر مقدس کربلا را فرهم کنید. 

وی با بیان این که آستان مقدس حسینی پذیرای این کودکان خواهد بود، از این نهاد خواست که علاوه بر توجه به ساخت مدارس و ایجاد فرصت‎های شغلی برای جوانان در مناطقی که از سیطره سنی های تندرو آزاده شده‌اند، برای ایجاد تغییر در این اندیشه‎‌ها و افکار کودکان و جوانان و برپایی دوره‌های آموزشی و علمی برای آن‌ها تلاش کند.

عبدالمهدی کربلایی تأکید کرد: سنی های تندروی داعش در زمان سیطره بر مناطقی از عراق تلاش کردند، تفکر و اعتقادات خود را بر افرادی که در این مناطق زندگی می‌کردند، تحمیل کنند.

اسموند لاک، مسئول پرونده کودکان جنگ‌زده در یونیسف نیز در این دیدار تصریح کرد: سال گذشته به دلیل وجود درگیری‎ها در الانبار و موصل کار ما بسیار سخت بود، اما امسال آن وضعیت اضطراری و فوق‌العاده کاهش یافته و راحت‌تر می‌توان با کودکان در این مناطق ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان این که یونیسف تلاش می‎کند نسلی آگاه و به دور از خشونت را تربیت کند، گفت: بیش از ۱۰۰۰ کودک به دلیل وابستگی به داعش در زندان به سر می‌برند که یونیسف برای توانمند‌سازی و بهتر ساختن ارتباط آنها با جامعه عراق پس از پایان دوره محکومیت، تلاش می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا