عتبات و اماکن مقدسه

حضور آستان مقدس عباسی در نمایشگاه کتاب قاهره

برای اولین بار نمایشگاه نسخه های کمیاب خطی و اسناد و کتاب قدیمی از سوی آستان مقدس عباسی در قاهره برگزار شد.

 

برای اولین بار نمایشگاه نسخه های کمیاب خطی و اسناد و کتاب قدیمی از سوی آستان مقدس عباسی در قاهره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، صلاح مهدی عبدالوهاب، مسئول گروه شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی در سطح عتبات مقدس عراق و جهان اسلام برگزار می شود و برای ما فرصتی بود برای معرفی آثار ارزشمند و نفیسی که در موزه آستان مقدس عباسی وجود دارد. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر در این نمایشگاه می توانیم جهان را با تلاش و تخصص خود در زمینه مرمت و نگهداری نسخه های خطی و آثار و اسناد قدیمی آشنا سازیم.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه 32 نسخه از کتب خطی و اسناد تاریخی که قدمت برخی از آنها به قرن اول هجری بر می گردد، در معرض بازدید عموم قرار گرفته و تعداد 40 کتاب و همچنین نمونه مهرهای کتابخانه های عراق در این نمایشگاه عرضه شده است.

این مسئول کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام تاکید کرد: ما در این نمایشگاه تصاویر نسخه های خطی و قدیمی قرآن کریم مربوط به قرن اول هجری تا قرن سیزده هجری به نمایش گذاشتیم و علاوه بر این تصاویری مربوط به اسناد تاریخی دوره های مختلف اسلامی نیز عرضه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه عرضه کتاب و تولیدات علمی نیز ما در این نمایشگاه مجموعه ای از تالیفات علمی آستان مقدس از جمله پژوهش های تخصصی درباره شخصیت حضرت عباس علیه السلام را عرضه نموده و توانستیم حتی تحسین بازدیدکنندگان کشورهای مخالف را برانگیزیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا