عتبات و اماکن مقدسه

شبکه ماهواره‌ای آستان مقدس علوی افتتاح شد

كانال ماهواره‌اى آستان مقدس علوى با تلاش خادمان این آستان مقدس و با حضور حجت‌الاسلام سید علاء الموسوي، رئيس اداره اوقاف شيعیان عراق راه‌اندازى شد.

 

كانال ماهواره‌اى آستان مقدس علوى با تلاش خادمان این آستان مقدس و با حضور حجت‌الاسلام سید علاء الموسوي، رئيس اداره اوقاف شيعیان عراق راه‌اندازى شد.

به گزا ش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، سيد علاء الموسوي، در این باره گفت: داشتن کانال ماهواره‌ای ویژه این آستان مقدس بسیار ضروری بود و به علت برخی مشکلات، راه‌اندازی این کانال به تاخیر افتاد اما هم اکنون به لطف خداوند پس از فراهم شدن شرایط و رفع مشکلات یک کانال ماهواره‌ای ویژه آستان مقدس علوی آغاز به کار کرده است. 

وی ادامه داد: از این به بعد تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام در هر جای دنیا که هستند، می‌توانند تصاویر زنده‎ای از حرم مطهر را به صورت مستمر از طریق این کانال ماهوار‌ه‌ای مشاهده کنند و سایر شبکه‎هایی که تمایل دارند تصاویر زنده‌ای از حرم مطهر پخش کنند، می‎توانند با این کانال جدید همکاری داشته باشند.

در ادامه محمد حسن رزوقی، رئیس شورای آستان علوی اظهار داشت: امیدوارم تصاویر پخش شده از طریق این کانال ماهواره‌ای به تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام در تمامی دنیا برسد وخداوند منان را بابت توفیقی که در این زمنیه به ما عنایت فرموده، شاکریم.

در ادامه فائق الشمری، رئیس بخش تبلیغات آستان مقدس علوی اظهار داشت: به لطف خداوند در این ایام کانالی با نام مبارک حضرت امیرالمؤمنين علیه السلام در سایه لطف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در آستان مقدس علوى راه اندازى شد والبته كه اين دستآورد علاوه بر این، نتیجه تلاش مشترک تمامی خادمان این بخش بوده است. 

در ادامه سید علی زوین، مسئول واحد تولید برنامه در کانال ماهواره‌ای آستان علوی گفت: برنامه سابق واحد پخش زنده که شامل ارسال تصاویر زنده نماز جماعت ومراسم سخنرانی وعزاداری به سایر کانال‌های ماهواره‌ای بود، ادامه خواهد داشت و با توجه به افتتاح کانال ماهواره‌ای ویژه آستان برنامه جدیدی به صورت شبانه‌روزی جهت پخش در این کانال در نظر گرفته‌ایم که شامل برنامه‌های فرهنگی ومذهبی وپروژه‌های آستان مقدس علوی است.

علی زوین افزود: پخش آزمایشی این کانال ماهواره‌ای به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت وطبق برنامه در نظر گرفته شده، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پخش برنامه های مورد نظر را آغاز خواهیم کرد.

مسئول واحد تولید برنامه کانال ماهواره ای آستان مقدس علوی تاکید کرد: پخش آزمایشی بر روی مجموعه ماهواره‌ای «نایل ست» در مدار ۷ درجه غربی است که شامل اکثر کشورهای عربی وسایر کشورهای شرق عراق مانند ایران، پاکستان و هند و کشورهای اورپایی واقع در شمال عراق است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا