عتبات و اماکن مقدسه

سوگواره حزن فاطمی در بین الحرمین کربلا برگزار شد

در ادامه مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بخش شعائر و موکب های حسینی آستان های مقدس عباسی و حسینی، سوگواره ای با عنوان حزن فاطمی را در منطقه بین الحرمین در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

 

در ادامه مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بخش شعائر و موکب های حسینی آستان های مقدس عباسی و حسینی، سوگواره ای با عنوان حزن فاطمی را در منطقه بین الحرمین در شهر مقدس کربلا برگزار کرد.

ریاض نعمة السلمان رئیس بخش موکب های این دو آستان مقدس در این باره گفت: امسال برای دهمین سال پیاپی برنامه سوگواره حزن فاطمی را در فاصله بین الحرمین به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها ، برگزار شده که به مدت ده روز ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: در این دهه که می توان آن را محرم صغیر نامید، برنامه های مختلف صوتی و تصویری و روایت داستان مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها در شش فصل برگزار شده و زندگی آن حضرت روایت می شود. 

 نعمه سلمان ادامه داد: فصل اول درباره عصمت حضرت و ماجرای کساء یمانی، فصل دوم درباره مباهله رسول خدا صلی الله علیه و آله با مسیحیان نجران، فصل سوم درباره خانه حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان خانه وحی و رسالت، فصل چهارم درباره خطبه آن حضرت در مسجد رسول الله، فصل پنجم درباره ماجرای حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و شکستن پهلوی ایشان و فصل ششم درباره شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها است که تمامی آنها با صوت و تصویر مناسب در بین الحرمین اجرا می شود. 

وی ادامه داد: همچنین برنامه ای نیز با عنوان نقاشی آزاد برای کودکان در نظر گرفته ایم تا هر کودکی بتواند تصویر خیالی خود درباره به آتش کشیدن خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها و مظلومیت آن حضرت را به تصویر بکشد و جوائزی نیز به آنها اهدا می شود. 

سلمان ادامه داد: برخی تکیه ها و هیئت های شرکت کننده در این سوگواره نیز کتاب های متناسب با این مناسبت را به مردم ارائه می کنند و در کنار آن مجالس شعر و مداحی فاطمی نیز برگزار می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا