عتبات و اماکن مقدسه

یک فرانسوی نسخه خطی نادر به آستان مقدس حسینی هدیه داد

رمزی حبیب صنبر تاجر فرانسوی یک نسخه خطی نادر نوشته شده با طلا بر روی یک ورق برنجی آمیخته با طلا را به آستان مقدس حسینی هدیه داد.

 

رمزی حبیب صنبر تاجر فرانسوی یک نسخه خطی نادر نوشته شده با طلا بر روی یک ورق برنجی آمیخته با طلا را به آستان مقدس حسینی هدیه داد.

صنبر متولد فلسطین و دارای تابعیت فرانسوی است و این هدیه را در سفر به کربلای معلی به آستان مقدس حسینی تقدیم کرد.

وی گفت: این نسخه خطی یکی از هدایای نادر است که با طلا بر روی یک ورق برنجی آمیخته با طلا، نوشته شده است و نوشته ی روی آن (سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم) است.

این تاجر فرانسوی تاکید کرد: در سر تا سر جهان تنها 10 نسخه از این نوع خط وجود دارد و این یکی از آن هاست.

وی همچنین از پروژه های توسعه ای آستان مقدس حسینی ابراز خشنودی کرد و آن را موجب جذب بیشتر زائران دانسته و تاکید کرد: اهالی شهر مقدس کربلا روحیه خوبی در استقبال از زائران و بیگانگان دارند و این باعث نزدیکی ملت و رونق هرچه بیشتر اقتصادی است.

علاء ضیاء الدین الموسوی مسئول موزه آستان مقدس حسینی نیز در باره این نسخه قرآنی، گفت: این نسخه خطی نادر را در موزه و در کنار هدایایی که از سوی شخصیت های جهانی و دوست داران امام حسین علیه السلام هدیه شده، نگهداری خواهیم کرد.

گفتنی است ، از زمان افتتاح موزه آستان مقدس حسینی و پیش از آن، هدایای باستانی و ارزشمند زیادی از سوی دوستداران اهل بیت علیهم السلام به آستان مقدس حسینی اهدا شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا