عتبات و اماکن مقدسه

انجام 1170جراحی قلب و چشم در بیمارستان الکفیل

بیمارستان تخصصی الکفیل وابسته به آستان مقدس عباسی، از موفقیت اجرای بیش از 170 عمل جراحی قلب باز و تعویض شریان، طی 2 سال گذسته خبر داد.

 

بیمارستان تخصصی الکفیل وابسته به آستان مقدس عباسی، از موفقیت اجرای بیش از 170 عمل جراحی قلب باز و تعویض شریان، طی 2 سال گذسته خبر داد.

عمل جراحی قلب باز از دقیق‌ترین عمل‌های جراحی به شمار می‌رود که پیش از افتتاح بیمارستان تخصصی الکفیل، بیماران عراقی برای اجرای این عمل مجبور به سفر به خارج از کشورشان و تحمل هزینه‌های سنگینی بودند.

از سوی دیگر بیمارستان الکفیل در گامی بلند و مهم موفق شد 1000عمل جراحی چشم را با موفقیت به انجام برساند.

بیمارستان تخصصی الکفیل در این خصوص اعلام کرد کادر پزشکی عراقی نقش مهمی در موفقیت این عمل‌ها داشته و برخی از این عمل‌ها بدون همکاری پزشکان خارجی انجام شده‌اند.

لازم به ذکر است گروه پزشکی «الوان» یک تیم پزشکی ترک به شمار می‌رود که در اجرای این عمل‌ها با بیمارستان تخصصی الکفیل همکاری داشته است.

این گروه پزشکی به مناسبت ثبت این موفقیت‌ها مراسم جشنی برگزار کرد.

نوری بواو مدیر این مجموعه پزشکی در سخنانی برپایی این جشن را به مناسبت انجام صدمین عمل جراحی موفق قلب باز با همکاری تیم پزشکی ترک به سرپرستی «بشیر اکبنار» اعلام کرد و گفت: این تیم همچنین 70 عمل تعویض عروق در این بیمارستان انجام داده و خوشبختانه همه آنها با موفقیت همراه بوده‌اند.

وی تیم‌های پزشکی عراقی حاضر در این عمل‌ها را بسیار موثر در تحقق این موفقیت‌ها دانست و گفت: ما به تحقق این موفقیت مشترک افتخار می‌کنیم.

لازم به ذکر است بیمارستان تخصصی الکفیل از زمان تاسیس تا کنون صدها عمل جراحی را با موفقیت به انجام رسانده و مانع خروج ارز از کشور عراق شده است.

با افتتاح بیمارستان تخصصی الکفیل این مشکل از سر راه شهروندان عراقی برداشته شده و مانع ارز بری از عراق شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا