عتبات و اماکن مقدسه

بازسازی سیستم های صوتی و برق مرقد مطهر حضرت زینب سلام الله علیها در کشور سوریه

کادر فنی- مهندسی آستان مقدس عباسی در آستانه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در شهر دمشق و در این حرم مطهر حضور یافت. 

 

کادر فنی- مهندسی آستان مقدس عباسی در آستانه ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در شهر دمشق و در این حرم مطهر حضور یافت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عباسی، این کادر خدماتی توانست در مدت زمان 5 روز کار مداوم ضمن بازسازی سیستم های صوتی و برق این مکان مقدس، به تزئین دیوارهای صحن، جلاکاری ضریح مقدس و درب های مطهر، نظافت آیینه ها و لوسترها، نصب پرده های شفاف پلاستیکی برای درب های ورودی حرم و ساخت اتاقک های ویژه سیستم های کنترل برق بپردازد .

حسن هلال رئیس این کادر خدماتی، در این باره گفت: کارد خدماتی-فنی آستان مقدس عباسی در این سفر، لوسترهای بالای ضریح و رواق ها، پنجره ها، گلدان ها و آئینه های حرم مطهر حضرت زینب سلام الله را غبار روبی نموده و بازسازی کرد. 

وی ضمن اشاره به همکاری ادارات محلی سوریه در بازسازی زیر ساخت های این حرم مطهر افزود: یکی از اقدامات سنگین، برق رسانی از نیروگاه اصلی منطقه زینبیه به حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها بود که 70 متر با حرم مطهر فاصله داشت و این گروه توانست با ایجاد اتاقی جهت تنظیم و توزیع برق به صورت استاندار، کار مهمی را جهت تسهیل برق رسانی به کل حرم مطهر انجام دهد. 

حسن هلال در پایان گفت: کادر فنی- مهندسی اعزامی به منطقه زینبیه، علاوه بر این خدمات، یک مرکز مفقودین مجهز به سیستم صوتی مناسب را در این حرم مطهر ساخته و با نصب چراغانی های زیبایی این مکان مقدس را آماده برگزاری جشن میلاد حضرت زینب و حضرت زهرا سلام الله علیهما نموده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا