عتبات و اماکن مقدسه

ادامه کار پروژه ساخت صحن عقیله بنی هاشم علیها سلامِ آستان مقدس حسینی

صحن حضرت عقیله بنی هاشم علیها سلام در آستان مقدس حسینی مراحل ساخت خود را سپری می‌کند.

 

صحن حضرت عقیله بنی هاشم علیها سلام در آستان مقدس حسینی مراحل ساخت خود را سپری می‌کند.

به گزارش واحد خبرنگاری شیعه ویوز، کادرهای فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی همچنان به کار در پروژه صحن حضرت عقیله علیها السلام مشغول است.

بنابر این گزارش این پروژه در مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۱۱۵ هزار متر مربع در حال ساخت است.

ساخت این صحن بزرگ که از پروژه‌های استراتژیک و مهم در طرح توسعه آستان حسینی محسوب می‌شود با هدف افزایش ظرفیت زائر پذیری در زیارت‌های میلیونی طراحی شده است.

مهندس حسین رضا یکی از مهندسان این پروژه در مصاحبه با خبرنگار شیعه ویوز گفت: آستان مقدس حسینی در راستای خدمت به زائران میلیونی حضرت سید الشهدا علیه السلام، آماده سازی صحن حضرت عقیله سلام الله علیها را در دست دارد.

وی افزود این صحن بزرگ دارای دو طبقه و در برخی از قسمت‌ها چهار طبقه شامل دو طبقه زیر زمین و دو طبقه بالای آن‌ها است.

مهندس عباس بیاتی نیز در این باره گفت: این پروژه از طرح‌های حساس و مهم است و کسانی که در این طرح بزرگ و حجیم مشغول فعالیت هستند از تجربه خوبی در این زمینه برخوردارند.

وی همچنین افزود: کادر حفاری این پروژه متخصص این امر بوده و جهت حفاری برای زیر زمین‌های مقاوم و مستحکم تا عمق ۴۰ متر  آماده می‌باشد.

وی با اشاره به نزدیک بودن آب‌های زیر زمینی به این منطقه ادامه داد: کار حفاری در این منطقه سخت و مشقت آور است و برای ایمنی بیشتر سنسورهایی را در ساختمان‌های مجاور این پروژه قرار دادیم تا تحرکات ریز را نیز بررسی کرده و از حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.

به گفته مسئولان امر این پروژه عظیم بعد از بهره برداری نهایی، دارای بخش‌های خدماتی و رفاهی است و همچنین در این پروژه فضاهایی جهت کتابخانه، موزه و گارگاه‌های صنعتی گوناگون وابسته به این آستان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است یک زیر گذر نیز در حد فاصل میدان شهدا تا مرقد علامه ابن فهد حلی در خیابان قبله امام حسین علیه السلام برای مرور خودروها و ماشین آلات به طول ۵۳۰ متر و عرض ۱۲ متر در دست اجرا است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا