عتبات و اماکن مقدسه

افزایش امنیت زائران کربلا با نصب ۱۰۰۰ دوربین

۱۰۰۰ دوربین مداربسته در مناطق اطراف حرم‌های مطهر شهر مقدس کربلا نصب شده است.

 

۱۰۰۰ دوربین مداربسته در مناطق اطراف حرم‌های مطهر شهر مقدس کربلا نصب شده است.

«افضل شامی» معاون امور فرهنگی و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، از استقرار شمار گسترده داوطلبان در میان زائران و نصب ۱۰۰۰ دوربین مداربسته در اطراف حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به منظور برقراری و تأمین امنیت هرچه بیشتر زائران در مراسم روز عاشورا خبر داد.

وی افزود: به منظور برقراری امنیت زائران در روز عاشورا، روش‌های نظارتی مختلفی درنظر گرفته شده‌ که از میان آنها می‌توان به نصب دوربین‌های نظارتی و استقرار گسترده داوطلبان در میان زائران به منظور بررسی و کنترل شرایط، اشاره کرد.

افضل شامی ادامه داد: با افزایش تعداد زائران و مواکب حسینی، تلاش‌ها برای سازماندهی و هماهنگی بیشتر در جهت تأمین امنیت زوار نیز افزایش یافته است. 

یادآور می‌شود، ماه محرم به عنوان نخستین ماه از سال هجری قمری، به دلیل وقوع  اتفاقات تاریخی مهم از جمله «واقعه کربلا و شهادت «امام حسین علیه السلام» و اصحاب و یاران باوفای ایشان از اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان به ویژه شیعیان برخوردار است.

همچنین در این روز شیعیان به عزاداری پرداخته و با راه اندازی مجالس و دسته های قمه زنی در شهر مقدس کربلا و دیگر نقاط جهان، با امام خود به مساوات می پردازند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا