عتبات و اماکن مقدسه

شهر مقدس کربلا میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم در صحن حرم مطهر حسینی برگزار می‌شود.

 

مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم در صحن حرم مطهر حسینی برگزار می‌شود.

دارالقرآن آستان مقدس حسینی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مسابقاتی بین‌المللی با عنوان «جایزه بین‌المللی کربلا برای قرآن و علوم آن» در دو بخش آقایان و بانوان به زودی در صحن حرم مطهر «سید الشهدا علیه السلام» در شهر مقدس کربلا برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی «شیخ حسن المنصوری» مدیر دارالقرآن این آستان، در این باره گفت: پس از توسعه فعالیت‌های قرآنی در عراق و جهان اسلام به‌ ویژه گسترش پروژه‌های قرآنی عظیم عتبات مقدسه عراق، دارالقرآن آستان مقدس حسینی در حال تدارک مقدماتی برا یاجرای این مسابقه بین المللی است.

وی افزود: دارالقرآن آستان مقدس حسینی با توجه به امکانات و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد، وظیفه خود می‌داند که به برگزاری مسابقه‌ای قرآنی با هدف جذب نخبگان قرآنی جهان اسلام و عراق مبادرت کند.

شیخ حسن المنصوری با تأکید بر این که ظهور استعدادها و نخبگان قرآنی در جهان اسلام و عراق شاهد رشد فزاینده‌ای است، اظهار کرد: کسب تعدادی از رتبه‌های برتر توسط شرکت‌کنندگان عراقی در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان مؤید این موضوع است.

گفتنی است، دارالقرآن آستان مقدس حسینی کمیته‌هایی را معین نموده است تا معیارها و شرایط لازم برای حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقات را تدوین نمایند، ولی این شروط هنوز اعلام نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا