عتبات و اماکن مقدسه

نصب ضریح جدید سلمان فارسی

ضریح جدید بارگاه حضرت «سلمان فارسی علیه السلام» نصب شد.

 

ضریح جدید بارگاه حضرت «سلمان فارسی علیه السلام» نصب شد.

با حضور با شکوه شیعیان شهر مدائن در 30 کیلومتری جنوب شهر بغداد و جمعی از علماء و طی مراسمی باشکوه از ضریح مطهر سلمان فارسی علیه السلام» در حرم مطهر ایشان رونمایی شد.

ضریح مطهر حضرت سلمان فارسی، که در عراق به سلمان محمدی معروف است، توسط هنرمندان ایرانی در شهر اصفهان ساخته شده و جزء معدود ضریح هایی است که در تزیین آن از اشعار فارسی استفاده شده است.

این ضریح مربع شکل دارای طول 4 متر و ارتفاع سه متر است که در ساخت آن از 20 کیلوکرم طلا  و 20 کیلوگرم نقره بهره برده شده و روی ضریح با میناکاری های زیبایی زینت داده شده است.

شایان ذکر است، هزینه ساخت این ضریح که بیش از 20میلیارد ریال اعلام شده را، شیعیان و محبین «اهل بیت علیهم السلام» از کشور ایران پرداخت نموده اند.

ضریح مطهر سلمان محمدی 5 سال پیش آماده شده بود، اما به دلیل عملیات توسعه حرم طی این مدت، مراسم نصب و پرده برداری از ضریح مقدس به تعویق افتاد.

شایان ذکر است، شهر مدائن در طول سال های جنگ های مذهبی در عراق (2006 تا 2008) در پاره ای موارد به دست سنی های تندرو افتاد اما حرم مطهر و همچنین بنای تاریخی طاق کسری از تخریب به دست این تروریست ها در امان ماندند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا