عتبات و اماکن مقدسه

آستان قدس حسینی در صدد احداث دانشگاه وارث الانبیاء در سال تحصیلی جدید

آستان مقدس حسینی از تصمیم خود برای افتتاح دانشگاهی به نام «وارث الانبیاء» در سال تحصیلی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

 

آستان مقدس حسینی از تصمیم خود برای افتتاح دانشگاهی به نام «وارث الانبیاء» در سال تحصیلی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

«سید افضل الشامی» عضو کمیته تاسیس این دانشگاه در این رابطه گفت: این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی در دو بخش مهندسی عمران و مهندسی تهویه مطبوع و دانشکده مدیریت و اقتصاد در دو بخش مدیریت بازرگانی و حسابداری و دانشکده حقوق است.

الشامی افزود: موافقت اولیه برای راه اندازی این دانشگاه از سوی شورای وزیران حاصل شده و قرار است به منظور صدور مجوز رسمی و نهایی به کمیته ارزیابی وزارت آموزش عالی ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس حسینی در صدد افتتاح گروه مهندسی تجهیزات  پزشکی، دانشکده پرستاری و مرکز مشاوره آموزشی دراین دانشگاه است، افزود: این دانشگاه شامل ۲۲ سالن مطالعه از جمله ۲ آزمایشگاه کامپیوتر، یک کارگاه مهندسی و سالن های متعددی برای مطالعه خواهد بود.

همچنین، یک بخش داخلی برای سکونت بانوان دانشجو در داخل دانشگاه و تحت نظارت کادر آموزشی متشکل از بانوان در نظر گرفته شده است.

عضو کمیته تاسیس دانشگاه «وراث الانبیاء» با اشاره به اینکه پذیرش در این دانشگاه براساس قوانین آموزش داخلی عراق است، یادآور شد: محل این دانشگاه در شهرک الزهراء سلام الله علیها واقع در جاده بغداد ـ کربلا بوده همسان سازی آن با یکی از دانشگاه های انگلیس در نظر گرفته شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا