عتبات و اماکن مقدسه

ختم قرآن رمضانیه در حرم حسینی

مراسم ختم قرآن رمضانیه هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان در حرم امام حسین عليه السلام در شهر مقدس کربلا آغاز شده است.

 

مراسم ختم قرآن رمضانیه هم‌زمان با حلول ماه مبارک رمضان در حرم امام حسین عليه السلام در شهر مقدس کربلا آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، مراسم ختم قرآن رمضانیه با جزءخوانی قرآن در صحن حرم مطهر امام حسین به‌عنوان یکی از مشهورترین ختم‌های رمضانیه قرآن کریم در جهان اسلام آغاز شده است.

این مراسم به همت دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی و به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های قرآنی این مرکز در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

از سوی دیگر، مراسم ختم قرآن رمضانیه ویژه بانوان نیز به همت آستان مقدس حسینی و با همکاری مؤسسه بانوان «بصائر» در شهرک «امام حسین عليه السلام» ویژه زائران برگزار می‌شود.

همچنین، اجرای برنامه‌های قرآنی رمضانیه و محافل شبانه انس با قرآن در شهرها و روستاهای مختلف لبنان و محافل قرآنی در شب‌های ماه مبارک رمضان در کشورهای اندونزی و تایلند از جمله فعالیت‌های قرآنی رمضانیه شعب دارالقرآن آستان حسینی است.

همزمان پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان علوی نیز گزارش داد: مراسم ختم ترتیل قرآن کریم ویژه نونهالان و نوجوانان نیز به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و به همت دارالقرآن آستان مقدس اميرالمومنين عليه السلام در صحن‌های حرم مطهر امام علی عليه السلام در نجف اشرف آغاز شده است.

«صفاء مهدی العامری»، ناظر این طرح و استاد دارالقرآن آستان علوی در این باره گفت: این طرح برای دومین سال متوالی و با هدف ختم قرآن با ترتیل برگزار می‌شود و ویژه نونهالان و نوجوانان زیر ۱۷ سال است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا