عتبات و اماکن مقدسه

رونمایی از دانشنامه قرآنی اهل بیت علیهم السلام در آستان مقدس حسینی

دانشنامه قرآنی «اهل بیت علیهم السلام» رونمایی شد.

 

دانشنامه قرآنی «اهل بیت علیهم السلام» رونمایی شد.

دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی با حضور شخصیت های دینی ، حوزوی و دانشگاهی از دانشنامه قرآنی «اهل بیت علیهم السلام» رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، این مراسم در سالن «سیدالاوصیاء» در حرم مطهر حسینی؛ همزمان با اعیاد شعبانیه و با شعار «اهل بیت علیهم اسلام ترجمان قرآن» صورت گرفت.

بر اسا این گزارش، «سید مرتضی جمال الدین» مسئول مرکز پژوهش های آستان مقدس حسینی در این زمینه گفت: دانشنامه «اهل بیت علیهم السلام» از مهم ترین پروژه های صورت گرفته توسط «دارالقرآن الکریم» می باشد که در 60 جلد تدوین شده و شامل سه مجموعه قرآنی، عقائدی و فقهی می باشد.

وی افزود: تالیف این دانشنامه از 5 سال پیش توسط سه کمیته از حوزه های علمیه، اساتید دانشگاه و یک کمیته فنی آغاز شد و پس از 5 سال کار علمی پیوسته، اکنون از این اثر ارزشمند رونمایی می شود.

«دکتر ضرغام کریم» عضو کمیته علمی «دارالقرآن» آستان مقدس حسین نیز، گفت: دانشنامه «اهل بیت علیهم السلام» در واقع یک فهرست موضوعی آیات قرآن و روایات تفسیری «اهل بیت علیهم السلام» بر اساس موضوعات قرآنی است که شامل تمام موضوعات مربوط به قرآن کریم است ومی تواند منبعی اصلی برای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در زمینه تحقیقات قرآنی و اسلامی باشد.

گفتنی است، «دارالقرآن الکریم» آستان مقدس حسینی، پروژه های پژوهشی دیگری مانند تحقیق آثار قرآنی و آثار «اهل بیت علیهم السلام» و تجدید چاپ کتاب های قرآنی و تهیه و تنظیم متون «آموزشی ـ قرآنی» را نیز در دستور کار خود دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا