عتبات و اماکن مقدسه

حضور مستبصر موریتانیایی در حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام

یک مستبصر از کشور «موریتانی» به زیارت حرم مطهر «امیر المؤمنین علی علیه السلام» مشرف شد.

 

یک مستبصر از کشور «موریتانی» به زیارت حرم مطهر «امیر المؤمنین علی علیه السلام» مشرف شد.

این مستبصر موریتانیایی که «شیخ سیدی احمد بن محمد آل الشریف» نام دارد، اکنون در موریتانی مبلغ شیعی شناخته شده ای است و به فعالیت های مذهبی ـ فرهنگی مشغول است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس علوی، وی که با پژوهش و مطالعه به مذهب «اهل البیت علیهم السلام» گرایش پیدا کرده، گفت: پیشتر گمان می کردم که پیروان مذهب شیعه در مورد صحابه چیزهایی را می گویند که در شأن آنان نیست، اما بعد از پژوهش و مطالعه به این نتیجه رسیدم که مسئله کاملا بر عکس است و چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: بعد از مراجعه به کتب اصلی و منابع مورد اعتماد متوجه شدم که سخنرانی ها و خطابه های علمای شیعه امامیه دارای صبغه اسلامی بسیار بالایی است و همین مسئله باعث شد به ولایت «اهل بیت علیهم السلام» تمسک جسته و آنان را دوست بدارم.

سید احمد در خصوص زیارت و جایگاه «امیرالمومنین علیه السلام» در دل های مسلمین گفت: «امیرالمومنین علیه السلام» تجلی اسلام حقیقی، عدالت قرآنی و جان «پیامبر اکرم حضرت محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله» بوده و قرآن کریم در آیه مباهله و فرمایشات پیامبر در حدیث منزلت و حدیث ثقلین بر این مسئله تاکید دارد.

وی در پایان گفت: «امام علی علیه السلام» در حقیقت، عدالت قرآنی، جانشین بلافصل «رسول خدا صلی الله علیه و آله»، همسر دخترش و پدر «امام حسن و امام حسین علیهما السلام» است و کیست که لایق تر از او در جانشینی پیامبر باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا