عتبات و اماکن مقدسه

افتتاح ضریح مقدس امامین عسکریین علیهم السلام

ضریح مطهر «امامین عسکریین علیهما السلام» افتتاح شد.

 

ضریح مطهر «امامین عسکریین علیهما السلام» افتتاح شد.

ضریح مطهر «امامین عسکریین علیهما السلام» با عنایت «اهل بیت علیهم السلام» همزمان با اذان صبح امروز ـ دو شنبه ـ  بدون انجام تشریفات رسمی و با حضور زائران رونمایی شد.

در حالیکه براساس برنامه زمانبندی، مراحل نصب و رونمایی از این ضریح مطهر قرار بود در نیمه شعبان به اتمام برسد، با صلاح دید دست اندرکاران و تلاش گروه اجرایی، نصب این ضریح تقریبا ٢٠ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده، به اتمام رسید.

محوطه مضجع مطهر که به دلیل اجرای عملیات نصب ضریح به روی زائران بسته شده بود، همزمان با اذان صبح امروز و در آستانه عید مبعث، به روی زائران گشوده و از ضریح مطهر رونمایی شد.

عملیات ساخت این ضریح مطهر از سال ٨٩ در شهر مقدس قم در ايران آغاز و پس از دو سال به اتمام رسیده بود که در ١٤ بهمن ماه سال گذشته به سامرا منتقل و عملیات تعویض؛ با برداشتن سنگ های کف حرم مطهر آغاز شد.

شکل و شمایل کلی این ضریح مطهر از نظر ابعاد، شبیه به ضریح قبلی است، اما نمای ضریح جدید بر اساس مهندسی روز و طراحی هنرى هنرمندان متعهد و علاقه‌مند به «ائمه معصومین علیهم السلام» می‌باشد.

در ساخت این ضریح از حدود چهار تن و نیم نقره خالص، یک تن و صد کیلو گرم مس و بیش از ٦٠ کیلو طلا استفاده شده و یکی از مهمترین ویژگی‌های آن سقف معرق کاری شده است.

شایان ذکر است، چوبی که در ساخت این ضریح استفاده شده از مرغوب‌ترین چوب‌ها با استقامت و ماندگاری بالاست که ١١ تن وزن دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا